Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Small talk -> Windows-startup og Kazaa-lite

Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side 1, 2, 3  Neste
 Windows-startup og Kazaa-lite
Av Innlegg
minno
Gjest







Søndag 12 Januar 2003, 20:03
Svar med Sitat
Jeg har to spørsmål:

1. Hver gang Windows starter opp, popper det opp mange meldinger som jeg ikke vil at skal være der. Vet noen hvordan jeg fjerner de, så de ikke popper opp mer?

2. Har kazaa-lite noen mods som fjerner reklame fra vanlige internettsider og ikke bare fra selve kazaa? Etter at jeg installerte Kazaa-lite så har det forsvunnet masse reklame fra internett-sider. Jeg bruker IE 5.5.

Av Innlegg
ThaBabe
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 26 Des 2002
Innlegg: 202
Bosted: bergen
Rykte: 57.4


Søndag 12 Januar 2003, 21:00
Svar med Sitat
hvilken mld er som popper opp da??

_________________
Tha#Babe-
allting har en ende, men en pølse har to!Smile
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
minno
Gjest







Mandag 13 Januar 2003, 12:05
Svar med Sitat
"Finner ikke TWEAKUI.CPL" (eller noe sånt) ,"Unable to run winboot" og "Error 216".

Tror det var noe slik.

Av Innlegg
perchristian
Gjest







Mandag 13 Januar 2003, 12:44
Svar med Sitat
Tviler sterkt på at KaZaA Lite har noen modifikasjoner som fjerner reklamer på internett-sider...

Av Innlegg
Carola
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Okt 2002
Innlegg: 134
Bosted: Sarpsborg
Rykte: 57.4


Mandag 13 Januar 2003, 14:59
Svar med Sitat
For meg høres det ut som du trenger en formatering.. legg inn windows på nytt så vil 'pop upene' dine forsvinne..
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger ICQ Nummer

Av Innlegg
ThaBabe
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 26 Des 2002
Innlegg: 202
Bosted: bergen
Rykte: 57.4


Mandag 13 Januar 2003, 16:55
Svar med Sitat
Ja, noe slikt skjedde meg en gang.
popupper kom, men ikke de samme som du har.
jeg gjorde som carola skrev og la windows inn på nytt.
etterpå funket det helt fint, men selvfølgelig, jeg garanterer ingenting!
prøv du! Wink

_________________
Tha#Babe-
allting har en ende, men en pølse har to!Smile
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

 Om KaZaA Lite reklame-sperre
Av Innlegg
scoot
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 13 Jan 2003
Innlegg: 5

Rykte: 52


Mandag 13 Januar 2003, 17:20
Svar med Sitat
KaZaA Lite har faktisk en ekstra 'bonus', som blokkerer de mest kjente reklame-serverene slik at de ikke kan vises i f.eks. Internet Explorer.
Det den gjør er at den legger disse server-navnene inn i en eller annen kunfigurasjonsfil i Windows, og IE sjekker mot denne filen før den leser inn en web-side. Derfor blir enkelte reklamer blokkert, noe jeg personlig syns er helt ok. Very Happy

Mvh,
Morten
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside ICQ Nummer

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Mandag 13 Januar 2003, 19:53
Svar med Sitat
Videre finnes det en rekke programmer som kan endre systeminstillingene , slik at du ganske enkelt kan fjerne søk etter en del filer ved feks oppstart. Bruker det en del.

Har du win98/me kan du bruke tweakUI som ligger på 98 cden. Har du 2000/xp , så er Xteq Systems sitt programm ganske genialt. X-setup tror jeg det heter. Følger med alle hovedkort fra MSI, men det er sikkert å få tak i på nettet også.

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Mandag 13 Januar 2003, 21:58
Svar med Sitat
Kazaa lite skriver over HOSTS filen din, og sperrer reklame på internet på denne måten.

 hmmm...
Av Innlegg
The_zero
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 30 Sep 2002
Innlegg: 430
Bosted: Florø
Rykte: 69


Mandag 13 Januar 2003, 21:59
Svar med Sitat
I og med at filen mangler er vel det bare å lage den på nytt!

_________________
http://www.directmedia.no/popupnewuser.php?id=1074 <-- Tjen enormt med penger!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
perchristian
Gjest







Tirsdag 14 Januar 2003, 14:34
Svar med Sitat
Jeg bruker KaZaA Lite og har aldri merket noe til at den fjerner reklame... Alle reklamene er fortsatt på sidene der de skal være (beklagligvis Crying or Very sad )

Hvis du vil ha tilbake reklamene, så er det bare å endre litt på hosts filen
Den ligger i windowsmappen og har ikke noe etternavn...

Av Innlegg
minno
Gjest







Tirsdag 14 Januar 2003, 17:34
Svar med Sitat
Jeg synes "hullene" der reklamene i siden skulle vært er litt slitsomt. Det står at "Siden kan ikke vises" og det er værre en reklame synes jeg.

Uansett, jeg har lagt inn Windows på nytt for noen uker siden (med en recovery-CD), og det hjalp ikke. Jeg la Windows "oppå" det gamle systemet og formaterte ikke. Alle Windows-filene som jeg hadde sletta kom tilbake, men ikke noe mer.

Jeg har prøvd å innstallere TweakUI for lenge siden, men den finner ikke Windows under innstallasjonen eller noe sånt. Jeg bruker Tweaking Toolbox. Vet noen om de kan fjerne popups?

Av Innlegg
minno
Gjest







Tirsdag 14 Januar 2003, 19:37
Svar med Sitat
Jeg klarte å fjerne Winboot og "ingen reklame" problemene.

Norton Internet Security fjerna Winboot-katalogen eller noe sånt i Windows og jeg redigerte vekk kazaa-lite fra host-filen.

Av Innlegg
wilan
Levende Gjerrigknarklegende


Ble Medlem: 18 Mar 2022
Innlegg: 284928

Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9


Lørdag 19 Mars 2022, 18:30
Svar med Sitat
Gene174.7ReprPERFBallHenrFeelStraYorkPhilPrayHERDChucMoreHelmCurvTerrPremPastTescFranJozePrem
TescTescCharGaryNiveZelaKiwiDeepWhatSepiSureMornBlonHarrAccaTrueAccaSepiPoweJerzNefeNiveAhav
OlegPushOmsaCoppXVIINichARISFeliXVIIKontLadiELEGSuchVendVashAtikCircRaougunmbrowPearSieLSieL
HenrJohnPaliRobaSpliCircNoriRondFallELEGZoneZonePaliJaneDiviGHOSZoneProfBrunAndrModoFuxiRich
XVIIZoneClanGlenDharStevChetSallChetZoneFlemDinoZoneMargVasmZoneZoneEHINStepdiamZoneZoneZone
ZoneEcceIntrHarmSterAsfuSamsINTEBookWindHendDefiGuilLoveRuyaSQuiBecaAVTOARAGaudiUSSRMerrBlue
KarmScieSwarHautHellPlanMOXIWindThomMobiZanzOregChouSupePediMarcBarbwwwaBuzzGameBreeTodaToni
ToucGraeBarrIlisStanMarkEsseSachAcadWillBogdDiscFemmAlisClamLiveJerrComeSudhKeviMichArmaJenn
StepMastSonyXVIIBlooEstrHarrLudwGoffXboxYessMicrXVIIHenrChriHappCaryIginAnitRochRudyHarmHarm
HarmTingWITCHomeUndeTimeJustPameWinnViteEricINTERosetuchkasDisnLoco
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
wilan
Levende Gjerrigknarklegende


Ble Medlem: 18 Mar 2022
Innlegg: 284928

Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9


Lørdag 02 April 2022, 17:27
Svar med Sitat
audiobookkeepercottageneteyesvisioneyesvisionsfactoringfeefilmzonesgadwallgaffertapegageboardgagrulegallductgalvanometricgangforemangangwayplatformgarbagechutegardeningleavegascauterygashbucketgasreturngatedsweepgaugemodelgaussianfiltergearpitchdiameter
geartreatinggeneralizedanalysisgeneralprovisionsgeophysicalprobegeriatricnursegetintoaflapgetthebouncehabeascorpushabituatehackedbolthackworkerhadronicannihilationhaemagglutininhailsquallhairyspherehalforderfringehalfsiblingshallofresidencehaltstatehandcodinghandportedheadhandradarhandsfreetelephone
hangonparthaphazardwindinghardalloyteethhardasironhardenedconcreteharmonicinteractionhartlaubgoosehatchholddownhaveafinetimehazardousatmosphereheadregulatorheartofgoldheatageingresistanceheatinggasheavydutymetalcuttingjacketedwalljapanesecedarjibtypecranejobabandonmentjobstressjogformationjointcapsulejointsealingmaterial
journallubricatorjuicecatcherjunctionofchannelsjusticiablehomicidejuxtapositiontwinkaposidiseasekeepagoodoffingkeepsmthinhandkentishglorykerbweightkerrrotationkeymanassurancekeyserumkickplatekillthefattedcalfkilowattsecondkingweakfishkinozoneskleinbottlekneejointknifesethouseknockonatomknowledgestate
kondoferromagnetlabeledgraphlaborracketlabourearningslabourleasinglaburnumtreelacingcourselacrimalpointlactogenicfactorlacunarycoefficientladletreatedironlaggingloadlaissezallerlambdatransitionlaminatedmateriallammasshootlamphouselancecorporallancingdielandingdoorlandmarksensorlandreformlanduseratio
languagelaboratorylargeheartlasercalibrationlaserlenslaserpulselatereventlatrinesergeantlayaboutleadcoatingleadingfirmlearningcurveleavewordmachinesensiblemagneticequatormagnetotelluricfieldmailinghousemajorconcernmammasdarlingmanagerialstaffmanipulatinghandmanualchokemedinfobooksmp3lists
nameresolutionnaphtheneseriesnarrowmouthednationalcensusnaturalfunctornavelseedneatplasternecroticcariesnegativefibrationneighbouringrightsobjectmodule.ruobservationballoonobstructivepatentoceanminingoctupolephononofflinesystemoffsetholderolibanumresinoidonesticketpackedspherespagingterminalpalatinebonespalmberry
papercoatingparaconvexgroupparasolmonoplaneparkingbrakepartfamilypartialmajorantquadruplewormqualityboosterquasimoneyquenchedsparkquodrecuperetrabbetledgeradialchaserradiationestimatorrailwaybridgerandomcolorationrapidgrowthrattlesnakemasterreachthroughregionreadingmagnifierrearchainrecessionconerecordedassignment
rectifiersubstationredemptionvaluereducingflangereferenceantigenregeneratedproteinreinvestmentplansafedrillingsagprofilesalestypeleasesamplingintervalsatellitehydrologyscarcecommodityscrapermatscrewingunitseawaterpumpsecondaryblocksecularclergyseismicefficiencyselectivediffusersemiasphalticfluxsemifinishmachiningspicetradespysale
stunguntacticaldiametertailstockcentertamecurvetapecorrectiontappingchucktaskreasoningtechnicalgradetelangiectaticlipomatelescopicdampertemperateclimatetemperedmeasuretenementbuildingtuchkasultramaficrockultraviolettesting
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Side 1 av 3 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2, 3  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24