Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Small talk -> Hva synes HELE verdens befolkning om alt paveoppstyret?

Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side 1, 2  Neste
Hva synes HELE verdens befolkning om alt paveoppstyret?
Det er spennende og lærerikt
57%
 57%  [ 4 ]
Nei, det er det mest plagsomme med media i det siste
42%
 42%  [ 3 ]
Hva er pave for noe?
0%
 0%  [ 0 ]
Antall stemmer : 7
 Hva synes HELE verdens befolkning om alt paveoppstyret?
Av Innlegg
Jul i skomakergaten
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 18 Apr 2005
Innlegg: 216

Rykte: 29.6Rykte: 29.6Rykte: 29.6


Onsdag 20 April 2005, 7:43
Svar med Sitat
Da paven ikke var syk var det masse snakk og oppstyr i media overalt, da han ble syk var det mye mere mas, da han døde fortsatte det, nå når de skulle velge ny pave ble det igjen enda mere surr, nå når de har valgt ny pave fortsetter oppstyret.
I tillegg får vi hele tiden høre "HELE verdens befolkning sørger" og "Hele verdens befolkning følger spendt med"
Hvis jeg skal bruke samme taktikk som media så får jeg spørre her; "Hva synes HELE verdens befolkning om alt paveoppstyret?"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
mail_man
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 31 Jan 2005
Innlegg: 402

Rykte: 37.1Rykte: 37.1Rykte: 37.1Rykte: 37.1


Onsdag 20 April 2005, 15:25
Svar med Sitat
Synes dette er en meget spennende og intressang begivenhet. Jeg er selv troende, riktig nok protestantisk, men en leder som betyr så mye for hele verden bør ha en hvis respekt etter sin død. Jeg synes det er på sin plass med mediadekning rundt pavens død, spesielt med tanke på hvor mye tid og penger det brukes på sport i nyhets sendingene.

_________________
http://www.world-surfing.com/?ref=2451
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
myrna_d
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 11 Jun 2003
Innlegg: 436
Bosted: huset bortenfor huset
Rykte: 65.1
stemmer: 2


Onsdag 20 April 2005, 16:24
Svar med Sitat
Om jeg er troende eller ikke er irrelevant, syns jeg. Jeg mener at det er en stor personlighet som ble gravlagt og alle døde burde omtales med respekt. Det at pavevalget holde på den gamle måten uten påvirkning av media o.l er supert! ønsker den nye paven lykke til!

_________________
Penger er ikke alt, bare man har nok av dem.
-Skrue McDuck
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
mail_man
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 31 Jan 2005
Innlegg: 402

Rykte: 37.1Rykte: 37.1Rykte: 37.1Rykte: 37.1


Onsdag 20 April 2005, 20:23
Svar med Sitat
Jeg er IKKE happy med den nye paven, han er gammel SS offiser. Det jeg intresserer meg mer for rundt dette mediesirkuset, er ryktene som nå faktisk begynner å ta fast form med flere indirekte beviser for at paven var forgiftet. Vi som kjenner litt til vatikanets regler og systemer kjenner jo til at en pave aldri obduseres før gravlegging, det er derfor helt uvisst om det er hold i ryktene.

_________________
http://www.world-surfing.com/?ref=2451
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
myrna_d
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 11 Jun 2003
Innlegg: 436
Bosted: huset bortenfor huset
Rykte: 65.1
stemmer: 2


Onsdag 20 April 2005, 20:29
Svar med Sitat
Oi! forgiftning, dette var nytt for emg. Er ikke happy med den nye nei. kunne vært litt mindre konservativ. Må si det er rart at det har kommet så mye negativt om den nye allerede. MEn han er jo en overganspave..78år!

_________________
Penger er ikke alt, bare man har nok av dem.
-Skrue McDuck
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

 Hvor slutter det?
Av Innlegg
Jul i skomakergaten
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 18 Apr 2005
Innlegg: 216

Rykte: 29.6Rykte: 29.6Rykte: 29.6


Torsdag 21 April 2005, 10:01
Svar med Sitat
De fleste la vel merke til at forrige pave led, han har lidd i lang tid med kroniske sykdommer, men aldri om at Johannes Paul II kunne gå av nei, dette viser litt av den syke verdenen vatikanet lever i og prøver å få flere med i.


Masse løgn strømmer ut fra Vatikanet
Blant annet skal en lege som i sin tid utførte en operasjon på paven ha våknet opp av koma til tross for at tilstanden hans var regnet som irreversibel. Andre rapporter går på at paven har helbredet kreftsyke, deriblant et barn på 4 år som led av leukemi.

Vatikanet mener også at samleie ikke skal være noe man har lyst til, det skal være noe man må. Man skal ikke ligge med hverandre for kos, kun for reproduksjon.

- Aids-viruset er 450 ganger mindre enn spermiene. Spermiene
kommer seg enkelt gjennom «nettet» som lages av kondomet, hevder
ingen ringere enn kardinal Alfonso Lopez Trujillo, president i
Vatikanets bisperåd for familieanliggender.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/10/09/380560.html

SKREMMER: Den katolske kirken, med Paven og vatikanet i spissen, anbefaler slett ikke at man bruker kondomer - heller ikke i aidsrammede land.

- Disse feilaktige uttalelsene om kondomer og HiV er farlige når vi står overfor en global epidemi som allerede har tatt livet av mer enn 20 millioner mennesker, og som minst 42 millioner er rammet av akkurat nå, svarer WHO.
WHO sier, med støtte fra vitenskapelige tester, at riktig bruk av kondom reduserer risikoen for å bli smittet av hiv med 90 prosent.


Vatikanet skjuler sexovergrep
5.000 påståtte tilfeller av overgrep mot barn skal ha dukket opp.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/10/08/350772.html


Vatikanet - bannlyser reproduktive rettigheter og "gender"
Vatikanet har annonsert at de vil utgi en samling av ord og begreper de mener er uttrykk for anti-katolske holdninger. "Reproduktive rettigheter" og "gender" er blant de rundt 80 ord og uttrykk som Vatikanet mener skjuler dypere, anti-kirkelige meninger. Kardinal Alfonso Lopez Trujillo sier at "reproduktive rettigheter" er et villedende begrep fordi "det blir brukt til propaganda - ikke for retten til reproduksjon, men for retten til abort". Vatikanet besluttet å lage boken etter at frivillige organisasjoner klaget på tvetydige ord og uttrykk brukt under møter i regi av FN.


Vatikanet har også støttet opp kriminelle.

Dette var et lite innblikk i den psykopatiske verdenen som foregår i vatikanet, mye mer finnes...
NÅR SKAL VERDEN VÅKNE OPP? NÅR SKAL DET TA EN SLUTT?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
mail_man
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 31 Jan 2005
Innlegg: 402

Rykte: 37.1Rykte: 37.1Rykte: 37.1Rykte: 37.1


Lørdag 23 April 2005, 9:32
Svar med Sitat
Ro deg ned, proppaganda og annet vrøvl skal vi ikke ha noe av!

Ha respekt for andres meninger, og LES reglene.

_________________
http://www.world-surfing.com/?ref=2451
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

 Propaganda nei, fakta ja
Av Innlegg
Jul i skomakergaten
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 18 Apr 2005
Innlegg: 216

Rykte: 29.6Rykte: 29.6Rykte: 29.6


Lørdag 23 April 2005, 16:25
Svar med Sitat
Propaganda er det som kommer ut fra vatikanet, fakta er det jeg kom med. Har en masse andre eksempler. Jeg har lest reglene, og jeg har respekt for at enkelte er religiøse. Men da må det vel også være begge veier, eller hva?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
mail_man
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 31 Jan 2005
Innlegg: 402

Rykte: 37.1Rykte: 37.1Rykte: 37.1Rykte: 37.1


Lørdag 23 April 2005, 16:33
Svar med Sitat
Du skriver at "masse løgn strømmer ut av vatikanet" Slik skal vi ikke ha noe av da det enda ikke er HELT motbevist s¨å vidt meg bekjent at kondomer er helt helt tette Wink

_________________
http://www.world-surfing.com/?ref=2451
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Jul i skomakergaten
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 18 Apr 2005
Innlegg: 216

Rykte: 29.6Rykte: 29.6Rykte: 29.6


Mandag 25 April 2005, 7:57
Svar med Sitat
Det er allerede helt bevist, selvsagt driver vatikanet med løgn - hva slags sannheter er det at han liksom skal ha helbredet folk?. Og du kan jo gå inn på WHO og se rapporter som beviser at kondomer er tette. De kan selsagt sprekke, men det er en annen sak. De er trygge. cheers
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
mail_man
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 31 Jan 2005
Innlegg: 402

Rykte: 37.1Rykte: 37.1Rykte: 37.1Rykte: 37.1


Mandag 25 April 2005, 14:05
Svar med Sitat
Nånå, vi er ikke enige Wink

Men å påstå at Vatikanet driver bevist løgn er feil. Fordi om andre mennesker velger å tro på en skaper, en Gud, eller hva dt måtte være skal ikke du kunne si at det er løgn!

Du kan godt mene det er tull og tøys, men det er jo tullete å mene fordi du ikke har noen beviser for at Mor Thersa og de andre som hevdes å ha utført mirakler ikke gjorde det!

_________________
http://www.world-surfing.com/?ref=2451
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Jul i skomakergaten
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 18 Apr 2005
Innlegg: 216

Rykte: 29.6Rykte: 29.6Rykte: 29.6


Torsdag 01 Desember 2005, 10:04
Svar med Sitat
mail_man skrev:
Nånå, vi er ikke enige Wink

Men å påstå at Vatikanet driver bevist løgn er feil. Fordi om andre mennesker velger å tro på en skaper, en Gud, eller hva dt måtte være skal ikke du kunne si at det er løgn!


Skal ikke legge skjul på at jeg personlig synes religion er unødvendig og at jeg har sterke meninger mot det av diverse årsaker, men det er en annen sak og sikkert lite interresant.

Det jeg sier er at vatikanet driver med løgn og bedrag, hva folk har av annen religiøs oppfatning får være være den enkeltes egen mening og ikke noe noen skal legge seg opp i så lenge det ikke er til plage for noen.

Med all respekt til deg mail_man, men tror du bør undersøke litt hva som har strømmet ut av Vatikanet.

Ha en fin førjulstid! compress
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Kakarot
Supergjerrigknark


Ble Medlem: 22 Nov 2005
Innlegg: 1247
Bosted: Bergen
Rykte: 88.1Rykte: 88.1
stemmer: 9


Søndag 04 Desember 2005, 17:44
Svar med Sitat
Jul i skomakergaten skrev:

Skal ikke legge skjul på at jeg personlig synes religion er unødvendig og at jeg har sterke meninger mot det av diverse årsaker, men det er en annen sak og sikkert lite interresant.

Hvorfor feirer du jul da? scratch
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger

Av Innlegg
Jul i skomakergaten
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 18 Apr 2005
Innlegg: 216

Rykte: 29.6Rykte: 29.6Rykte: 29.6


Søndag 04 Desember 2005, 23:21
Svar med Sitat
Flyttet av Jul i skomakergaten til http://gjerrigforum.com/viewtopic.php?t=5687


Sist endret av Jul i skomakergaten den Tirsdag 06 Desember 2005, 19:00, endret 1 gang
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Kakarot
Supergjerrigknark


Ble Medlem: 22 Nov 2005
Innlegg: 1247
Bosted: Bergen
Rykte: 88.1Rykte: 88.1
stemmer: 9


Mandag 05 Desember 2005, 16:00
Svar med Sitat
Er det ikke feiring fordi Jesus ble føst da?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar    Side 1 av 2 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24