Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Soft- og hardware -> Ikke benytt deg av KaZaa

Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste
 Ikke benytt deg av KaZaa
Av Innlegg
Jul i skomakergaten
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 18 Apr 2005
Innlegg: 216

Rykte: 29.6Rykte: 29.6Rykte: 29.6


Mandag 18 April 2005, 11:01
Svar med Sitat
Er du en av de som bruker kazaa? Vel da er du også en av de som blir "overvåket" med privatlivsforstyrrende elementer. Spyware er og vil alltid være et problem så lenge ikke bl.a. M$ tenker nytt, spyware utgjør ikke "bare" et privatlivsproblem, men gjør også maskinen treg, ustabil og fører til hyppigere kræsj m.m.
På kazaa sine hjemmesider står det klart og tydelig NO SPYWARE .... bla bla bla ... BULLSHIT! det har lenge vært kjent at kazaa har tredjepartssoftware med spyware som innstalleres på maskinen når du innstallerer kazaa.
Ønsker du en oversikt over hvilke peer2peer programmer du bør unngå kan du ta en titt på http://www.benedelman.org/spyware/installations/

Personlig så bruker jeg eMule og Limewire, eMule krever ufattelig lite systemressurser, Limewire e noe mer krevende, men begge programmene er meget brukervennlige. Brukte tidligere WinMX, men det er desverre nedlagt nå.


Sist endret av Jul i skomakergaten den Torsdag 01 Desember 2005, 9:23, endret 3 ganger
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

 Re: ADVARSEL: ikke bruk Kazaa!
Av Innlegg
klarsynt
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 15 Feb 2005
Innlegg: 20

Rykte: 27Rykte: 27Rykte: 27


Lørdag 07 Mai 2005, 20:01
Svar med Sitat
Jul i skomakergaten skrev:
Er du en av de som bruker kazaa? vel da er du også en av de som blir "overvåket".


Kazaa Lite er 95% safe, så om du bruker vanlig kazaa da er du blokka.
Det er like mye spyware i WinMX hvis ikke mer, men har du noen gang merket det? Uten at pcen din har blitt treigere? neppe Smile
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
mail_man
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 31 Jan 2005
Innlegg: 402

Rykte: 37.1Rykte: 37.1Rykte: 37.1Rykte: 37.1


Tirsdag 10 Mai 2005, 12:04
Svar med Sitat
Kjør Microsoft Anti spyware så fjerner du det meste, ta en vask med Ad-aware etter på, så er du safe. Er et must med brannmur fra Zone Alarm også.

Forøvrig foretrekker jeg godt Limewire.

_________________
http://www.world-surfing.com/?ref=2451
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Jul i skomakergaten
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 18 Apr 2005
Innlegg: 216

Rykte: 29.6Rykte: 29.6Rykte: 29.6


Torsdag 12 Mai 2005, 18:01
Svar med Sitat
klarsynt skrev:
Det er like mye spyware i WinMX hvis ikke mer, men har du noen gang merket det?


WinMX er fri for ad/spyware, jeg har sjekket den. I tillegg finnes det ingen informasjon om den andre steder på nettet at den inneholder spyware. Så den er trygg. Men dersom du finner noen advarsler mot den vil jeg gjerne høre om det.
Ta en titt på http://www.benedelman.org/spyware/installations/ hvor du finner en liten og grei oversikt.

mail_man skrev:
Forøvrig foretrekker jeg godt Limewire.


Limewire er et utmerket program, eneste minuset med det er at det trekker veldig mye systemressurser, men anbefaler det likevel Wink


Sist endret av Jul i skomakergaten den Fredag 19 August 2005, 9:51, endret 2 ganger
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Jul i skomakergaten
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 18 Apr 2005
Innlegg: 216

Rykte: 29.6Rykte: 29.6Rykte: 29.6


Fredag 19 August 2005, 9:43
Svar med Sitat
mail_man skrev:
Kjør Microsoft Anti spyware så fjerner du det meste


Microsoft AntiSpyware e vel fortsatt bare i beta-utgave, så kanskje ikke så lurt å anbefale det til hvem som helst enda =p
Programmet hevdes å skal bli bedre enn både Ad-Aware og Spybot S&D til sammen, men tviler VELDIG på det. MS steller med så altfor mye, virker nesten som om de gjør det kun pga. at de e redd for å tape marked på OS eller noe i den duren (personlig mening)
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

 Limewire
Av Innlegg
dj_shampo
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 27 Sep 2005
Innlegg: 19

Rykte: 19.4Rykte: 19.4


Fredag 11 November 2005, 7:12
Svar med Sitat
Limewire er best... Får lastet ned alt.. .Sakl det være større filer så gå på et torrent program!

_________________
Sykkelintresert? Gå på siden min og du får et fyldig referat av ALT! Den blogges hver dag og i sesongen blir det sykkeloppdateringer som bare det! Den som trykker på reklamen hjelper meg med å få et eget domene! www.sykling.frac.dk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Jul i skomakergaten
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 18 Apr 2005
Innlegg: 216

Rykte: 29.6Rykte: 29.6Rykte: 29.6


Onsdag 30 November 2005, 18:49
Svar med Sitat
Limewire er bra, men problemet med det er at det bokstavelig talt sluker systemressurser.

Har testet ut eMule en stund nå og er rimelig fornøyd med programmet, desverre så kan det ta litt tid før nedlastninger starter, men til gjengjeld så finner en sjeldnere filer, er en på jakt etter noe spesielt så kan du stole på at du finner det med eMule.

Test det ut og kanskje du finner programmet mer riktig for deg:
www.emule-project.com

Husk å gå gjennom Help and Support før du eventuelt avviser programmet, det er noe av den mest finskrevne og utfyldende guiden jeg noensinne har sett for et program, var utrolig interessant og hjalp meg til å presse ut det ytterste av eMule.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Kakarot
Supergjerrigknark


Ble Medlem: 22 Nov 2005
Innlegg: 1247
Bosted: Bergen
Rykte: 88.1Rykte: 88.1
stemmer: 9


Onsdag 30 November 2005, 19:46
Svar med Sitat
Oj...

Jeg laset ned championship manager 03/04 for en god stund siden på kazaa...
Var det dumt eller? scratch
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger

Av Innlegg
Jul i skomakergaten
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 18 Apr 2005
Innlegg: 216

Rykte: 29.6Rykte: 29.6Rykte: 29.6


Onsdag 30 November 2005, 21:09
Svar med Sitat
Da har du ganske sikkert uvedkommen programvare også.
Avinstaller Kazaa og kjør Diet K.

Last ned SpyBot Search & Destroy, oppdater programmet og kjør full scan.

Last ned Ad-Aware, oppdater programmet og kjør full scan.

I tillegg er det enkelte som skryter av Microsoft Antispyware. Programmet er fortsatt i beta-fasen, som betyr at de fleste feil skal være funnet, men at det ikke er ferdig utviklet enda så det kan fortsatt inneholde seriøse og/eller mindre feil, anbefales ikke å ta i bruk med mindre du vet hva du gjør.
Personlig så har jeg ganske negativ oppfatning av programmet, men du kan jo teste det ut selv og se hva du synes Wink

Benytt deg av både SpyBot Search & Destroy og Ad-Aware.

I tillegg kan det være lurt å ta preventive tiltak som å bruke SpywareBlaster og slutte å bruke Internet Explorer (benytt deg av f.eks. Firefox eller Opera i stedet).

Og når vi snakker om supre programmer for å finne/fjerne/stoppe uvedkommen programvare så anbefaler jeg deg å benytte en effektiv antivirus, AVG er et supert eksempel.

Har du etter dette mistanker/erfaringer av at du har annen uvedkommen programvare på maskinen så finnes det egnede programmer for å finne bedritten software (som gjør alt for å gjømme seg) og som f.eks. hijack this, Silent Runners, Rootkitrevealer, Blacklight og flere. Du bør ikke fikle med ting disse programmene finner med mindre du vet hva du gjør eller får hjelp av noen som kan si hva du skal gjøre.
Finnes blant annet utallige spywareforum med hyggelige mennesker som mer enn gjerne hjelper til.

Måtte all spyware død og forbli død

Beste Hilsener fra
Jul i skomakergaten
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Kakarot
Supergjerrigknark


Ble Medlem: 22 Nov 2005
Innlegg: 1247
Bosted: Bergen
Rykte: 88.1Rykte: 88.1
stemmer: 9


Onsdag 30 November 2005, 21:34
Svar med Sitat
Oj....
Alt det...

Men det var heldigvis på den gamle pc'en, har nettop fått ny, bruker nesten aldri den gamle, men jeg gjør de tingene selvom.

Takk for tipset!


Ps: Hva er vitsen med Kazaa når kazaa lite er det samme bare uten spyware og sånt?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger

Av Innlegg
Jul i skomakergaten
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 18 Apr 2005
Innlegg: 216

Rykte: 29.6Rykte: 29.6Rykte: 29.6


Torsdag 01 Desember 2005, 9:05
Svar med Sitat
Det er ikke så mye, Diet K trenger man kun å kjøre én gang for å bli kvitt spyware som følger med kazaa, etter det kan du bare fjerne programmet igjen.

Foruten om det trenger du egentlig bare Ad-Aware og SpyBot

En annen nettleser enn IE og SpywareBlaster er kun for å hindre at du blir utsatt for ny spyware, men det er ikke noe du absolutt MÅ om du ikke vil, bare gode råd. Det samme gjelder det andre som står der, og er sikkert andre brukere her som har enda flere råd.

Trenger du hjelp med noe så er det bare å spørre i vei, post et nytt emne i såfall.

Sitat:
Ps: Hva er vitsen med Kazaa når kazaa lite er det samme bare uten spyware og sånt?

Om jeg husker rett så kostet egentlig Kazaa Lite penger, men enkelte la det ut gratis og hevdet at det alltid hadde vært det.
Kazaa Media Desktop er finansiert av reklame, spyware m/andre privatlivsforstyrrende elementer som også direkte skader maskinens ytelse.
Kazaa Lite skal være nedlagt, men det har kommet en ny imitasjon som heter Kazaa Lite Resurrection ..vet ikke hvor mye du bør stole på programmet ettersom jeg ikke har sjekket det selv, men enkelte mener at det er bra andre sier at det "suger" og at det medfølger virus og både det ene og det andre.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
frozk
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 24 Nov 2003
Innlegg: 329
Bosted: Stavanger
Rykte: 67.7
stemmer: 1


Torsdag 01 Desember 2005, 20:50
Svar med Sitat
Jeg har selv Kazaa Lite. Fungerer helt fint. Men nå er det en stund siden jeg skaffet meg det. Vet ikke helt hvor man får tak i Kazaa Lite nå, men vil tro at det er mulig!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
Kakarot
Supergjerrigknark


Ble Medlem: 22 Nov 2005
Innlegg: 1247
Bosted: Bergen
Rykte: 88.1Rykte: 88.1
stemmer: 9


Torsdag 01 Desember 2005, 21:30
Svar med Sitat
Koster det penger?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger

Av Innlegg
djrack
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 12 Jun 2005
Innlegg: 234

Rykte: 30.9Rykte: 30.9Rykte: 30.9


Fredag 02 Desember 2005, 6:13
Svar med Sitat
Jeg hadde Kazaa ligth før (helt til jeg innså hvor masse det sugde) det kostet ingenting for meg iallefall..
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
notelitten
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 19 Mai 2005
Innlegg: 255
Bosted: Kansas, USA
Rykte: 57.7


Søndag 04 Desember 2005, 0:14
Svar med Sitat
jeg brukte kazaa men så lastet jeg ned DC++.. det er et drømmeprogramm!! geek
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Side 1 av 6 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2, 3, 4, 5, 6  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24