Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Small talk -> Amnesty

Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side 1, 2, 3  Neste
 Amnesty
Av Innlegg
Gjest








Fredag 29 August 2003, 20:39
Svar med Sitat
Jeg har i det siste iritert meg grønn på Amnesty, særlig det siste utspillet i dag, da de klaget på at en amerikansk lovendring, som gir utvidet rett til å spionere på potensielle terrorister. Men som vanlig klager Amnesty.

For det andre er Amnestys syn på dødstraff merkelig. Vil noen av dere risikere å sitte ved siden av en morder på trikken??

Av Innlegg
indicavia
Gjest







Fredag 29 August 2003, 22:56
Svar med Sitat
vil du ta sjansen på å stå annsvarlig for mord på uskyldige mennesker? (staten = blant annet deg, og dermed står du ansvarlig hvis uskyldige mennesker blir dømt til døden av din lovlig valgte regjering)
dessuten bryter dødsstraff den viktigste menneskeretten, retten til liv!

Det er desutten viktig å bekjempe overvåkning, hvis du ike skjønner grunnen til det så les Nittenåttifire av George Orwell

Av Innlegg
Gjest








Lørdag 30 August 2003, 4:58
Svar med Sitat
Det å begå mord er ikke bare å drepe et menneske, man viser da hvordan hjernen sin er skadet. Mordere er en egen type mennesker, har de gjort det en gang, vet man ikke om de kan gjøre det igjen. Vil du riskiere å møte en morder på gaten?

Selvsagt kan man gjøre feil, og det er i så fall svært beklagelig. Dersom det er tvil om hvem som har begått drapet skal man selvsagt ikke dømme til dødstraff med en gang, heller sette dem på livstidsdommer.

Når det gjelder retten til å spionere på potensielle terrorister er det jo kun for å beskytte menneskeheten. Et land må da ha lov til det uten at en originisasjon som amnesty melder seg inn i kampen?

Av Innlegg
Espenhh
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 27 Mai 2001
Innlegg: 841
Bosted: Oslo & Jessheim. I'm Skilsmissebarn ;)
Rykte: 93.6Rykte: 93.6


Lørdag 30 August 2003, 19:14
Svar med Sitat
Begynner å føle at dette kan bli en av de lange trådene der alle skjeller ut jsw igjen...

Dødsstraff, du er lur da jsw, er jo som å be om å bli skjelt ut...

Men bare for å ha sagt det; Min mening om dødsstraff er FYYYYY

_________________
Hilsen Espen

Eget forum?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
RedRaven
Trofast gjerrigknark


Ble Medlem: 03 Mar 2003
Innlegg: 172
Bosted: Oslo
Rykte: 59.7


Lørdag 30 August 2003, 23:04
Svar med Sitat
jsw skrev:
Selvsagt kan man gjøre feil, og det er i så fall svært beklagelig. Dersom det er tvil om hvem som har begått drapet skal man selvsagt ikke dømme til dødstraff med en gang, heller sette dem på livstidsdommer.
Så man skal dømme folk uskylde også nå Rolling Eyes

_________________
Eget forum?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
kimgoeran
Gjest







Søndag 31 August 2003, 19:01
Svar med Sitat
Mitt syn på dødstraff er at det overhodet ikke hører hjemme i et sivilisert land. Nå skal man jo kunne diskutere etter min mening hvor sivilisert USA er... Razz

Av Innlegg
agustus61
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Aug 2003
Innlegg: 18

Rykte: 44.9Rykte: 44.9Rykte: 44.9Rykte: 44.9


Søndag 31 August 2003, 20:56
Svar med Sitat
jsw: du tar deg virkelig vann over hodet her. USA er fremtidens land?
jeg skal si deg at USA er i samme tilstand som England ved starten av det nittende århundre. USA snart tømt for ressurser, all teknologi blir skapt av ledende nasjoner som India, Kina og Japan. USA er et krympende imperium som holder seg flytende på oljepenger.

Utdrag fra aftenposten som kanskje kan supplere tidlige diskusjoner under vietnamkrigen.... 31.08.03 nettutgaven

"Ingen selskaper har flere kontrakter for gjenoppbygging av Irak enn det amerikanske Halliburton.

Selskapet som Dick Cheney ledet fra 1995 til han ble visepresident i 2000, har undertegnet kontrakter med den amerikanske regjering til en verdi av over 1,7 milliarder dollar i Irak.

I tillegg kan selskapet komme til å tjene hundrevis av millioner dollar på en ikke-anbudskontrakt på reparasjon av oljeledninger som Hærens Ingeniørkorps har gitt dem. "

Er ikke det suspekt så vet ikke jeg! Ingen av de amerikanske lederne er habile til å ta slike avgjørelser som å gå til krig. De har alle økonomiske interesser...

Dødsstraff er en primitiv og avskyelig avstraffelse-rituale som ikke tjener annet enn pervers sadisme i mennskene.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Gjest








Søndag 31 August 2003, 23:38
Svar med Sitat
Jeg sier at om det er den misnte tvil om hvem somer skyldig, bør man heller bruke livstidstraff. Dersom etterforsknign senere viser tydelig hvem den skyldige er; skal man bruke døsstaff. Jeg snakker overhodet ikke om å med vilje dømme uskyldige.

US er nok et av de mest sivliserte landene i verden. USA er fremtidens land.

 Bra...
Av Innlegg
kimgoeran
Gjest







Mandag 01 September 2003, 2:39
Svar med Sitat
Bra vi har forskjellige meninger på det området da... Smile

Av Innlegg
Gjest








Onsdag 03 September 2003, 15:38
Svar med Sitat
United States er fremtidens land.
England, er det et land du kan tenke deg å flytte til? Skal jeg svare, må svaret bli ja.

Men jeg tenker nok jeg heller ville flytte til USA, noe jeg faktisk skal om 1,5 år, da min far er foreslått som direktør i et stort amerikansk selskap.

DU mener USA flyter på oljepenger(?). hvilket land har et av de høyeste BNP per innbygger? USA ligger ikke dårlig ann. Tømmes USA for ressurser? Nope! Man finner stadig flere minneralforekomster, blant annet i alaska, og noen av de andre nesten ubebodde staten, som Montana. I Montana mener jeg at man i mai omtrent fant forekomster av olje. Jeg er ikke sikker, kan høre med megleren.

Når du snakker om Halliburton, det har ikke falt deg at Cheney har forhandlet frem bedre avtaler, som gjorde at det lønnet seg? At de kom med lavere anbud ennandre??

Reprasjoner av oljeledninger må gjøres så raskt som overhodet mulig. Hvis Haliburton først er i Iraq, er det jo kanskje mulig å spare penger på å benytte dem, og ikke andre som må fraktes ned?

Er ikke Bush habil til å ta avgjørelser? Han har gjort svært mye fint. Er det noen som fortjener ros mer enn ham, da vet ikke jeg.

Jeg har enda ikek fåt noe svar på mitt spørsmål: Vil du plutselig oppdage at du satt ved siden av en morder på trikken i dag? Har man myrdet noen, bør du ikke komme ut blant vanlig, pene mennesker mer. Da har du forspilt den sjansen. Er det saddisme og si noe slikt?

Nei!

Men det saken her startet om; var FBI's rett til å overvåke potensielle terrorister. Det må da politiet kunne gjøre. Jeg synes det er mer mistenkelig om de ikke kan gjøre det?

USA er stotr sett det landet jeg føler meg tryggest i.Dersom ikke politiet der får overvåke potensielle terrorister, begynner min trygghetsfølese å forsvinne. Jeg føler meg berettiget til å si dette, jeg har selv vært utsatt for ekstra sikkerhetskonbtroll i US, hvor jeg ble geleidet inn i et rom, og ble beordret til å kle av meg. Dette liker visst heller ikke Amnesty.

Av Innlegg
minno
Gjest







Onsdag 03 September 2003, 16:00
Svar med Sitat
Sitat:
hvilket land har et av de høyeste BNP per innbygger?


Var det ikke BNP som var en av samfunnets størtse løgner?
Tilgi meg hvis jeg tar feil...

Og forresten, jeg er ikke redd for å sitte ved siden av en morder på trikken. Ikke alle mordere er kaldblodige, onde og rett og slett råtne innvendig. Jeg vet om flere som har svartet helt etter at kjæresten deres har blitt dopet ned av andre o.l. Jeg tror ikke på at mordere er en rase for seg selv.

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Onsdag 03 September 2003, 21:09
Svar med Sitat
FOLKENZZZZ... listen up! Føler at jeg har deltatt i 7 diskusjoner som spiller på hvovidt usa er wonderland eller helvete...
Særlig har vi ikke diskutert dødstraff og USA i krig og USA som land. Det værste er at ingen er enig med jsw, så det blir på en måte et idiotisk mas mot jsw (bare så det er klart: jeg støtter for guds skyld (æsj der sa jeg det igjen, jeg tror jo ikke på gud) IKKE jsw! Dødsstraff er klin kokos)
Men nå gidder jeg altså ikke involvere meg i en teit USA diskusjon til... det får da være grenser!

TAKK

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Gjest








Torsdag 04 September 2003, 16:19
Svar med Sitat
jeg beklager virkelig at denne diskusjonen også handlet om US. jeg forsøkte å diskutere Amnesty og retten til å overvåke potensielle terroister.

Sorry!

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Torsdag 04 September 2003, 19:51
Svar med Sitat
det er nettopp det... vi har jo egentlig tatt opp det tidligere i disse andre greiene...

BUT... unnskyldning accepted...

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
wilan
Levende Gjerrigknarklegende


Ble Medlem: 18 Mar 2022
Innlegg: 284928

Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9


Søndag 20 Mars 2022, 6:17
Svar med Sitat
Hone755ThesBettRemiWindJaanMichremaremiMoviOmegAtlaShinXVIIElegCandYestDolcXVIIWeidPlayJack
AmalXVIIOranwwwmSplaReneLeonCapeFreeJohnDonaRambStarCreoPureDeanAndyEsseLinwJozeCindAnthFlig
SlimJohaMediHerbAndrColdEtniKennPradIrviRepuXXIVPianDaviAndrLittMarkMariJorgSelaCircSterSaro
ArktWindGeorSettEnyaActiLustCallBonuPanzXXIIBuddHardDreaSwarViraBettRollZoneZoneLeveOverdiam
diamTheeHappHeavRHZNZoneGravNowhMYSTSkytZoneCarlWallZoneZoneLudwEmilMariLebeSonyCollSingScoo
StefFutaVisuMastAsiaPateNardSamsDaniHansalphcellDiscOlmeCrocMistRobeLeonAVTOToyoVolkHistJean
DaviMohaNatuEnglFlorStaywwwrABBYZeppViteMoleBrauPhilGreePuriBriaForgTerrASiBPhotGrooCeleJess
WindXVIIHowaNelsXVIIVIIIAnatDaniSadoErneVoguYevgSympMounHomoPaulRetaPeteMOREYevgCaroRogeJohn
WindDandFOREDaniJudaAnthMuchSponFionVasiXboxProfPoccArcaStepCrosNinaRockStepPhilAlicMastMast
MastAstrSmobLeavChriSworFirsMagiHubeRichMacHXVIIOxfotuchkasFrieTere
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Side 1 av 3 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2, 3  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24