Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Small talk -> What to do next year !!??

Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side 1, 2, 3  Neste
 What to do next year !!??
Av Innlegg
smilygirl
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 26 Des 2002
Innlegg: 14
Bosted: Oslo
Rykte: 52.8


Tirsdag 14 Januar 2003, 16:20
Svar med Sitat
Heisann hoppsann alle sammen!
Går i 10. klasse og lurer no sinnsykt på hvor jeg skal begynne neste år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Bor i Oslo,nermere sagt Slemdal/Vinderen/Smestad............. Var på Katta (Oslo Katedralskole) på "åpen dag" i dag.... Den virket grei nok, men ganske litt rar... Det som også er veldig kjiiipt er at det er over 70% jenter der.....
Har tenkt på Berg og muligens KG, men er ikke sikker... Skal ta allmenn.
Nissen og Foss er jo også mulig....
Er det noen som bor i Oslo som har noen tips??? Det hadde vært flotters! Ja,ja alle andre som sliter : I know how you're feeling.......!
Klem smilygirl! Smile
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
mnett
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Mai 2001
Innlegg: 551
Bosted: Oslo
Rykte: 87.5Rykte: 87.5


Tirsdag 14 Januar 2003, 22:01
Svar med Sitat
Var på katta i dag og likte det godt. Men tenk på Medier og kommunikasjon så veldig kult ut.
Ellers har du som sagt Foss og OHG som er andre skoler med høye krav og sånn

_________________
Forklaring på at hvorfor bilisten kjørte på ho Moskva Marit. "Æ hadde ikke nokk bensin te å kjøre rundt dæ"...


Forumer.no TRENGER ny medlemmer og postere nå. Ta turen innom i dag
Forumer.no
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
mnett
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Mai 2001
Innlegg: 551
Bosted: Oslo
Rykte: 87.5Rykte: 87.5


Onsdag 15 Januar 2003, 16:15
Svar med Sitat
Så er også Lambertseter en skole med høye krav, fikk ikke dratt og se på den men de som var der sa at den var utrolig bra.

_________________
Forklaring på at hvorfor bilisten kjørte på ho Moskva Marit. "Æ hadde ikke nokk bensin te å kjøre rundt dæ"...


Forumer.no TRENGER ny medlemmer og postere nå. Ta turen innom i dag
Forumer.no
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

 Katta er best...
Av Innlegg
oyvindbs
Gjest







Onsdag 15 Januar 2003, 17:04
Svar med Sitat
Har gått på Katta i et halvt år og anbefaler alle å søke der. Katta har et dritbra miljø, mange engasjerte elever og er rett og slett en genial skole. Hvis du har bra nok karrakterer er Katta et dødsbra valg (du dør ikke...). Og uansett, om du er i gråsonen, har omtrent gode nok til å komme inn ville jeg satt katta på første plass og så noen med litt lavere inntakskrav på 2. og 3. plass. Hvis du ikke kommer inn på Katta mister du da ikke sjangsen til å komme inn på en skole du har lyst til å gå på. VELG KATTA!!!!!!

Av Innlegg
Espenhh
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 27 Mai 2001
Innlegg: 841
Bosted: Oslo & Jessheim. I'm Skilsmissebarn ;)
Rykte: 93.6Rykte: 93.6


Onsdag 15 Januar 2003, 17:09
Svar med Sitat
Sier det samma... Går også på katta, som noen sikkert har fått med seg... Og også tilfeldigvis i samme klassen som øyvind. Så jeg sier som han, velg katta!!! Det er en skole med et sinnsykt bra miljø. Er jo ikke bare "kjempe-glupe" personer der, se på meg for eksempel Smile

_________________
Hilsen Espen

Eget forum?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
mnett
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Mai 2001
Innlegg: 551
Bosted: Oslo
Rykte: 87.5Rykte: 87.5


Onsdag 15 Januar 2003, 21:41
Svar med Sitat
Vet der hvem Atle er? Han går på gk på katta

Men uansett, katta hørtes fint ut, mange som gikk og sa "katta er for stort, for rotete, for gammelt, vaskene er stygge" men herregud a, hva er viktrigst vasker eller et fint miljø?

Hørte at det også var mange grupper og sånn, noen som drev med Ringene Herre lignende saker, og drama og dans.
Gymmsalen var kanskje ikke den størse og fineste =)

_________________
Forklaring på at hvorfor bilisten kjørte på ho Moskva Marit. "Æ hadde ikke nokk bensin te å kjøre rundt dæ"...


Forumer.no TRENGER ny medlemmer og postere nå. Ta turen innom i dag
Forumer.no
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
oyvindbs
Gjest







Onsdag 15 Januar 2003, 21:54
Svar med Sitat
Veit hvem Atle er, han går i en av parallellklassene. Masse ting som skjer på katta. Skuespill hvert år (6'er i Aften Aften). Mange elevsamfund (tror ikke det finnes på andre skoler) som har "møter" i midttimene der de viser film, diskuterer, planlegger aksjoner osv. Kan nevne KFE (Kattas Fabelprosaiske Forening) driver med fantasy/science fiction, KAttac Kattas Attac, KrF (Kattas Radikale Forening) som diskuterer, KK (Kattas Konservative) motsatte av KrF osv. I tillegg skjer det masse, første uka er det fest for "førstissene" der de blir bedre kjent, så er det blind date (man får utdelt en person man skal kle seg ut som og et sted man skal møte opp og hvem man skal møte og så drar man etter på til en fest) og juleball. Det at Katta er en stor skole er bare bra, miljøet er stort og veldig bra.
Gymsalen er ikke så stor, men det er to og de er åpne i midttimen.

Øyvind

Av Innlegg
mnett
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Mai 2001
Innlegg: 551
Bosted: Oslo
Rykte: 87.5Rykte: 87.5


Torsdag 16 Januar 2003, 18:19
Svar med Sitat
Hørte om en fest på Sognsvann ja =)
Vi fikke guideing fra Atle rundt siden han hadde gått på skole her oppe før. Han fortalte det meste som skjedde, mens de andre guidene bare sa dritt.
Hører at Torild er en meget hyggelig lærer =)

_________________
Forklaring på at hvorfor bilisten kjørte på ho Moskva Marit. "Æ hadde ikke nokk bensin te å kjøre rundt dæ"...


Forumer.no TRENGER ny medlemmer og postere nå. Ta turen innom i dag
Forumer.no
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Gjest








Fredag 17 Januar 2003, 16:01
Svar med Sitat
Kg er vel også ganske bra???

 KG
Av Innlegg
oyvindbs
Gjest







Fredag 17 Januar 2003, 16:55
Svar med Sitat
Aner ikke noe om KG. Sikkert en bra skole det, men jeg er ikke kristen, og ha heller ikke penger til å betale for skole.

Av Innlegg
smilygirl
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 26 Des 2002
Innlegg: 14
Bosted: Oslo
Rykte: 52.8


Fredag 17 Januar 2003, 22:16
Svar med Sitat
Hei! Jeg går på KG jeg... Bare så det er sagt, man må ikke være kristen for å gå på kg! Det er til og med muslimer som går der... !kg har et veldig bra miljø og er en toppers skole. Det er bare det at jeg trenger litt forandring,vil møte nye mennesker... Og så er jeg ikke kjempefan av alle lærerne....( Mad )
kg er en veldig billig skole i forhold til andre private skoler!!! Tro meg det er sant! Vel, vel Jeg sliter ennå! Har virkelig ikke peiling!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! klem smilygirl !
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
mnett
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Mai 2001
Innlegg: 551
Bosted: Oslo
Rykte: 87.5Rykte: 87.5


Fredag 24 Januar 2003, 15:37
Svar med Sitat
Noen her som går på Foss da?

_________________
Forklaring på at hvorfor bilisten kjørte på ho Moskva Marit. "Æ hadde ikke nokk bensin te å kjøre rundt dæ"...


Forumer.no TRENGER ny medlemmer og postere nå. Ta turen innom i dag
Forumer.no
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Lørdag 25 Januar 2003, 1:15
Svar med Sitat
Så her at noen hadde tenkt seg på media og kommunikasjon... da er ullern å anbefale... Jeg triver så utrolig bra der, og til neste år... blir ikke for grunnkurs da men vk1, flytter vi ut i et helt nytt bygg med masse stasj. GK får det store rommet vi har hattt til nå....
masse kjempebra lærere og flott miljø...
For allmenn.... Og liker du data og er opptatt av det så har ullern 2 dataer pr elev, og er en del av et prosjekt som heter insIKT som vektlegger IKT i skolen. Vi har en ren skole etter at rektor innførte utvisning ved kasting av søppel i gangene, og vi ligger bra til med haugesvis av busser trikker og baner som ligger i nærheten...
Vi på media har masser av utstyr og holder på med utrolig mye interresant stoff. Vi lager film, holder på, på mac´ene som vi har en av hver, Retusjerer bilder, lærer om alt som har med media og gjøre. Drar på turer og utflukter og har det veldig gøy....

Gå for Ullern hvis du skal på media...

les i dagens utgave av akersposten dersom dere har den! Very Happy

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Gjest








Tirsdag 28 Januar 2003, 19:23
Svar med Sitat
Hei smileygirl.

Hvilken klasse går du i nå???? Går på KG jeg og. Veldig bra skole, og ja, jeg kan bekrefte at det er muslimer der (de er riktignok i fåtall, men.... Wink ) Kjempe godt miljø, og under 10 000 kr i året. Det er relativt billig. Det er noen hygglige lærere der, men som alle andre steder er det de som ikke er "fult så hygglige".


Sist endret av Gjest den Onsdag 29 Januar 2003, 20:06, endret 1 gang

Av Innlegg
Gjerrigknarken
Sjefsgjerrigknark


Ble Medlem: 26 Mai 2001
Innlegg: 415
Bosted: Sigdal
Rykte: 111.5
stemmer: 2


Tirsdag 28 Januar 2003, 20:34
Svar med Sitat
Jeg gleder meg til å se min første mulsim Very Happy Very Happy

_________________
Gjerrigforum| Gjerrigknark.com |Wonder Web
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Side 1 av 3 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2, 3  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24