Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Hobby -> Gamecube ruler!

Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
 Gamecube ruler!
Av Innlegg
ThaBabe
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 26 Des 2002
Innlegg: 202
Bosted: bergen
Rykte: 57.4


Torsdag 02 Januar 2003, 19:12
Svar med Sitat
Jeg bare digger gamecube!
Ja jeg vet, det er kjipt at det ikke er dvd fordi at det er det lissom på ps2 og xbox(?)men ellers så synes jeg den er kjempebra.
jeg liker nemlig ikke sånne skyte eller bilspill så marioparty mariosunshine og sonic og slikt faller lissom litt mer i min smak.
Det er jo nesten KUN sportspill og slåssspill på xbox...

_________________
Tha#Babe-
allting har en ende, men en pølse har to!Smile
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Gjest








Torsdag 02 Januar 2003, 22:08
Svar med Sitat
Amen! Helt enig med deg. Sonic, SSBM og flere spill er kjempe bra til Gamecube Very Happy

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Torsdag 02 Januar 2003, 23:15
Svar med Sitat
Piss meg i øret! Razz [/quote]

Av Innlegg
perchristian
Gjest







Fredag 03 Januar 2003, 9:15
Svar med Sitat
X-box er noe dritt... Stopp Microsoft fra å fylle verden ennå mer med søppel som (nesten) ikke funker. Den eneste grunnen jeg fortsatt ikke har kvittet meg helt med Windows på PCen er at pappa bruker det hele tiden. Han skjønner ikke Linux sier han...

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Fredag 03 Januar 2003, 16:42
Svar med Sitat
Piss som ikke funker? Hva er galt med Xbox? For ikke å si, hva er galt med Windows? Hvert til sitt bruk.

Av Innlegg
ThaBabe
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 26 Des 2002
Innlegg: 202
Bosted: bergen
Rykte: 57.4


Fredag 03 Januar 2003, 17:24
Svar med Sitat
ja, hva er galt med windows??
jeg synes det er helt greit jeg. Wink

_________________
Tha#Babe-
allting har en ende, men en pølse har to!Smile
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Gjest








Fredag 03 Januar 2003, 21:57
Svar med Sitat
de tidligere Windowsene var ikke så gode. Men XP synes jeg er meget bra! 5/4

Av Innlegg
perchristian
Gjest







Lørdag 04 Januar 2003, 20:57
Svar med Sitat
XP er ikke så VELDIG ille, men jeg liker den ikke uansett. Treig oppstart (jeg har 500mhz) Linux starter kjappere på den gamle pcen min (120mhz)
Klikker også litt for ofte... Aner ikke hva som er problemet

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Lørdag 04 Januar 2003, 23:44
Svar med Sitat
hehe...var i en sånn periode en gang jeg også...men det gikk over alleredet før jeg fikk lag inn linux. Hva skal du egentlig med det? Det er bra til Hacking, det skal det ha, og det er det. Stabiliteten går det i kraftig nedoverbakke med. Det er fremdeles noen av versjonene som holder stand, men de er til gjengjeld enda mer uaktuelle for de fleste sammenhenger.

Linux har pr i dag alt for liten støtte for programvare. Det bedrer seg, men det frtsatt for dårlig. Det finnes noe brukbart, men likevel. Unix kan brukes i serversammenheng, og det kan også linuks-kjernen, men som vanlig spill/multimedia/arbeids-PC ser jeg ingen poeng med linux. For det første er det ikke noe rart du har en treg oppstart. 500 Mhz er ikke mye å hoppe i taket av. De windowsversjonene som blir lansert blir utviklet for langt raskere maskiner, og krever mye mer. Selv om maskiner helt ned i 266 Mhz kan kjøre XP, ville ikke jeg ha lagt det inn på en 600 en gang.

Men for all del, få høre hvorfor du bruker linux da, fordelene, bortsett fra noen sekunder i oppstarten. Kom ikke med stabilitet. Jeg hadde 2000 i et år, og fikk til sammen 1 blåskejerm. Det var fordi jeg ved en feil trykte på gal driver for et kort. Det var en omstart, og alt var som om ingen ting var gjort. XP har så langt ikke hengt seg.

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Lørdag 04 Januar 2003, 23:46
Svar med Sitat
perchristian skrev:
X-box er noe dritt... Stopp Microsoft fra å fylle verden ennå mer med søppel som (nesten) ikke funker. Den eneste grunnen jeg fortsatt ikke har kvittet meg helt med Windows på PCen er at pappa bruker det hele tiden. Han skjønner ikke Linux sier han...


Videre burde vel du som linux-kjempter forgude x-box da det er den første konsollen man faktisk kan bruke linux på. Videre er x-box den konsollen kan kan modifisere mest på. om du leser mitt innlegg under "hurra for x-box" forstår du hvorfor.

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Søndag 05 Januar 2003, 1:27
Svar med Sitat
perchristian skrev:
XP er ikke så VELDIG ille, men jeg liker den ikke uansett. Treig oppstart (jeg har 500mhz) Linux starter kjappere på den gamle pcen min (120mhz).

Er helt omvendt hos meg. Linux er forferdelig treg i oppstarten (Red Hat 7.3, flere minutter på booting) og WinXP booter på 30 sekunder. På samme maskin (min 1800+). Må i tillegg nevnes at dette var etter flere mnd og masse surr i Xp'en, og helt frisk installering av Red Hat (standardinstallering).

Hulemann skrev:
Selv om maskiner helt ned i 266 Mhz kan kjøre XP, ville ikke jeg ha lagt det inn på en 600 en gang.

Tull. Min 450mhz greier XP helt fint. Dessuten krever nye linux distroer med X mye mer maskinkraft enn før for å fungere nogelunde OK.

Hulemann skrev:
men som vanlig spill/multimedia/arbeids-PC ser jeg ingen poeng med linux.

Helt enig.

Av Innlegg
Mad
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 26 Feb 2002
Innlegg: 464
Bosted: Oslo
Rykte: 73.5


Søndag 05 Januar 2003, 11:22
Svar med Sitat
Ehhh mod skal ikke du kjefte litt her dette foraet er ett SPILLKONSOLLER ikke for linux og windows prat Very Happy

_________________
Min hjemmeside
Vær vis bruk din sparegris eller spis billig ris

Mitt forum
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside AIM Adresse MSN Messenger ICQ Nummer

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Søndag 05 Januar 2003, 14:19
Svar med Sitat
tja...følte du at du fikk lagt inn et godt innlegg der Mad?
håper du er fornøyd.

Videre har jo linux noe med x-box å gjøre. Du kan, med litt kunnskaper, ha linux på x-box.

Står på mitt når det gjeller XP og 450 Mhz. En ting er å dra XP som plattform, men som ordet sier, det er bare en plattform for andre programmer som skal dras oppå. Har to kammerater som kjørte XP på 2 450 Mhz maskiner...de klarte seg bra inntil de ville kjøre programmer som krevde litt systemressurser. Da gikk det bedre for de med tidligere OS.

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Søndag 05 Januar 2003, 15:44
Svar med Sitat
Hulemann skrev:
Videre har jo linux noe med x-box å gjøre. Du kan, med litt kunnskaper, ha linux på x-box.

Ikke uten å modifisere maskinvaren.

Hulemann skrev:
Står på mitt når det gjeller XP og 450 Mhz. En ting er å dra XP som plattform, men som ordet sier, det er bare en plattform for andre programmer som skal dras oppå. Har to kammerater som kjørte XP på 2 450 Mhz maskiner...de klarte seg bra inntil de ville kjøre programmer som krevde litt systemressurser. Da gikk det bedre for de med tidligere OS.

Hvilke programmer tenker du på? I eneste tilfelle jeg vil vurdere å ikke legge inn XP, er maskiner under 400mhz og med 128 MB ram.

Av Innlegg
Gjest








Søndag 05 Januar 2003, 16:37
Svar med Sitat
jeg har en PC med 2,67 GHZ og 512 MB minne

XP kjører som en drøm!

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar    Side 1 av 4 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24