Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Hobby -> RINGENES HERRE

Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side 1, 2, 3  Neste
 RINGENES HERRE
Av Innlegg
galadriel_
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 30 Des 2002
Innlegg: 5

Rykte: 52.5


Mandag 30 Desember 2002, 23:16
Svar med Sitat
her har jeg laget et eget diskusjonsforum for ringenes herre/P.J/TJJ - fan. her kan vi diskutere alt om ringenes herre. håper mange vil ta til nytte dette rommet! Wink
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
torgeir
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 18 Feb 2002
Innlegg: 329
Bosted: Norge
Rykte: 70.5


Torsdag 09 Januar 2003, 19:15
Svar med Sitat
hmm... lite brukt tema
Trodde folk var interessert i LOTR jeg Smile

_________________
Basketball is life... The rest is just details!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside Yahoo Messenger MSN Messenger

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Torsdag 09 Januar 2003, 21:28
Svar med Sitat
Jo'a for all del, jeg er interesert. Lest bøkene, og sett filmene, men jeg har egentlig ikke så mye å komme med. Det har vært en del diskusjoner om de forskjellige temaene innen lotr før.

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Fredag 10 Januar 2003, 23:29
Svar med Sitat
Unnskyld meg men... mulig jeg er litt short minded her men...


Sitat:
Skrevet: 09 Jan 2003 21:28    Tittel:
------------------------------------------------------------------------
Jo'a for all del, jeg er interesert. Lest bøkene, og sett filmene, men jeg har egentlig ikke så mye å komme med. Det har vært en del diskusjoner om de forskjellige temaene innen lotr før.torgeir
Skrevet: 09 Jan 2003 19:15    Tittel:
------------------------------------------------------------------------
hmm... lite brukt tema
Trodde folk var interessert i LOTR jeg


Er ikke LOTR alias Lord Of The Rings det samme som ringenes herre...

Hmmmm... er det noen som kan hjelpe min forvirrede ikke så veldig ringenes herre fan hjerne her...

(kom med noe flotters om ringenes herre da... personlig synes jeg Fellowship of the ring, var langtekkelig og litt kjedelig og Two Towers har jeg ikke sett... (Skal sees... går ikke glipp av filmhistorie vøtt) Hva er det som er så spesiellt med akkurat disse filmene, bortsett fra en fantastisk bok og et budsjett på 100 vis av millioner dollar????????????)

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Mandag 13 Januar 2003, 20:04
Svar med Sitat
hehe...du bare måtte.... Smile

LOTR = Lor Of The Rings = Ringenes Herre. Riktig topper...

Vel...hva er så spesielt? tja....for å få en ting på det klare så er det en vesentlig ting som må til får å like de filmene. Du må ha sansen for Fantasy. I hvert fall noe.

Boka er verdenskjent (over hele verden altså), og er en av de mest leste, om vi ser bort i fra bibelen. Det har vært forsøk på å lage filmene før, de har klart det også, men uten nevneverdig godt resultat. Det beste er vel en tegnefilm, som er skikkelig dårlig.

Når da Peter Jackson(som ikke akkurat er kjent for høye budsjetter, kan nevne bad taste og braindead (Geniale filmer) skal lage filmen, så ble folk litt i tvil...jeg også. Da jeg så filmen ble jeg likevel positivt overrasket. Jeg syntes den var skikkelig bra. Begge to faktisk. Poenget er jo at han har laget en film med en bok som utgangspunkt. Det kan enkelte ganger bare bety at de har tatt med navnene fra hovedpersonene, og latt resten ligge (American Psycho, i hvert fall nesten), men det kunne han ikke gjøre med denne boka for at den skulle slå igjennom. Så om du synes filmen er kjedelig er det nok fordi han følger boka som den er. Da vil du antakeligvis ikke like den heller. Har du lest den? Videre har alle pengene gitt en god del effekter da. Effekter og lyd er jo 30% filmen. Minst. Viktige saker!!!

Vet ikke hvelt hva jeg skal ta tak i, du får komme med noe mer motstandsverdig kritikk av filmen, så skal jeg tenke litt mer.

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Mandag 13 Januar 2003, 22:58
Svar med Sitat
Jajaja... Hakke lest bøkene i sin helhet... har lest litt her og der, og det jeg leste var veldig bra det...
Filmen var liksom ikke så spennende, den var fantastisk, den var storslått, den var flott... men jeg har sett filmer med mer glød for å si det sånn...
Når jeg nå sier at Himmelfall, den norske filmen, er bedre enn ringenes herre på alle områder unntagen spesialeffekter og filmingen... Og da medregnet storyen (her menes altså tilpasset for lerettet) er bedre, så blir jeg nok slagtet... but so be it... there´s no discussion without disagreement... Very Happy

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Mandag 13 Januar 2003, 23:59
Svar med Sitat
Nei og hvet du hva Misty? å diskutere Hip-hop er en ting...for det finnes ikke noe positivt å si om den saken...derfor gidder jeg å diskutere saken.

Men om Ringenes Herre er nok meningen litt annerledes. Sorry Smile. Den filmen krever at du har interessen, har du ikke den, blir den dårlig. Det finnes mennesker som klager over at den er urealistisk. Sånne mennesker kunne jeg godt like å se brenne levende. Ikke fordi de tar feil, for det gjør de ikke, men fordi de er så dumme som kommer med slike utspill. Selvsagt er det urealistisk. Det er fantasy. Filmen bygger på en bok, som veldig mange ser på som en bibel (ikkke jeg, da min bibel er American Psycho), og derfor er det en ganske sikker film, om man gjør det riktig. Det har Petern GJort, men de som ikke liker Fantasy, eventuellt liker det mindre, kan ikke forvente å like filmen så veldig bra. Du er en av de. Hadde du virkelig likt det du leste, ville du ha lest hele boka. Jeg leste både Hobbitten, og Trilogien på en og en halv uke, så ikke si det tar for lang tid. Var på ferie, og fikk faktisk tid til andre ting også.

Så om noen skal slakte deg, blir det ikke meg, men jeg kan jo sende deg en kniv i posten...så kan du gjøre det selv... Wink bare tuller. Smile.

Av Innlegg
smilygirl
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 26 Des 2002
Innlegg: 14
Bosted: Oslo
Rykte: 52.8


Tirsdag 14 Januar 2003, 16:29
Svar med Sitat
Vet det høres dust ut, men jeg har verken sett filmene eller lest bøkene jeg... Har ikke så lyst til det heller! For å være helt enig synes jeg de virker oppskrytt ... Opps! Nå plantet jeg vel bomben rett foran meg selv............! Vet at det er dust å si det uten å ha sett/lest dem, men de virker så kjedelig!
Vel, vel........... klem smilygirl!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Tirsdag 14 Januar 2003, 20:19
Svar med Sitat
Hmmmm... har ikke sagt at det var urealistisk (det er jo det, men jeg kan ikke klage)---> Jeg liker fantasy jeg...
Jeg har faktisk ikke tid til å lese lenger... jeg leste mye før, men nå i det siste har jeg rett og slett ikke hatt tid... leser i ferier jeg og, men jeg greier liksom ikke lese så lange bøker... og ja... jeg vet en kan nli hekta... jeg leste Herbjørg Wassmos trilogi om tora på et par uker, og det er jo sikkert 800 sider...

Men jeg er ikke så begeistret for ringenes herre, og det må en jo få lov til...
Da jeg satt å så den første filmen, og ventet på en avslutting, og så bare vandret folka over haugen.... og booooooooom... tatatatata... finnished!!!!!
Skikkelig nedtur ass Evil or Very Mad

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
perchristian
Gjest







Tirsdag 14 Januar 2003, 20:54
Svar med Sitat
Enig med Misty om at det var litt skuffende slutt. Hadde trodd den skulle være litt lenger, men filmen er jo helt genial.
Desverre er det masse fra boka som er borte på filmen, men det er noe annet som er kommet med også og det er fint...

Nå går jeg bare å venter på at To Tårn skal komme ut på Collectors Edition DVD for at jeg skal kjøpe den...
Har allerede sett To Tårn 3 ganger på kino.
Ringens brorskap så jeg 3 ganger på kino og 4 ganger på DVD.

Den er genial!

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Onsdag 15 Januar 2003, 15:34
Svar med Sitat
hehe...sant nok. Men det er litt mye forlangt å kreve at alt fra boka skal med i filmen. Det er så mye detaljer at filmen ville blitt 3 timer lengere. Hvis du har sett extendet versjonen så er den mye bedre på det området. Den oppklarer en del ting, som vi ikke får vite i den originale kino-versjonen.

Og som du selv sier Smillgirl. Det høres helt dust ut. Men på en annen side. Jeg vegret meg for å lese boka over en ganske lang periode selv. Kunne vel ikke akkurat bruke "boka-er-så-stor" unnskyldningen da jeg leser ganske mye som er "stort", men likevel...men da jeg satte meg ned å begynte å lese tok det ikke lang tid før jeg ble hekta. Den er genial. Det er den boka der som er utgangspunktet for de fleste som lager både spill og filmer med "monster" o.l.
Hadde Tolkien tatt patent på alle figurene han lagde, hadde film og spill-industrien hatt et stort problem!.

 Ringenes Herre
Av Innlegg
oyvindbs
Gjest







Onsdag 15 Januar 2003, 18:02
Svar med Sitat
Hvis man skulle følge boka hadde vel slutten kommet litt før...
Når det gjelder hva som skal være med synes jeg de var ganske flinke i den første filmen, det eneste var starten som f.eks. ikke får fram at det går mange år fra Frodo får Ringen før han drar ut. I tilleg kunne man jo ønske at Tom Bombadill skulle vært med, men det blir bare ønsketenkning. Extended edition av filmen er klart bedre og det burde være den som ble vist på kino.
I del 2 synes jeg de har gjort mange feil. Det at Faramir plutselig har skifta fra en helteskikkelse i boka til å bli like kontrollert av ringen som broren er rett og slett grusomt dårlig. Det er greit at man forrandrer småting, men å bytte inntrykke av en person så kollosalt er viser dårlig skjønn fra Peter Jackson.

Det er mange andre småting, men det viktigste feilen er selvfølgelig Arwen. Å ta en bifigur og blåse den opp på den måten kan IKKE forsvares med at de måtte ha en pen(ikke det at jeg synes Liv Tyler er så grusomt pen) skuespiller og at pene skuespillere må ha store roller eller at man må kjønnskvotere. Når det er så få kvinner i boka kan man ikke bare forandre slik at det blir flere, eller at de som er får større roller. Det er som å lage en film om månelandingen og så bytte ut Aldrin med en dame bare fordi de har vært heldig og funnet en pen kvinnelig skuespiller som har sagt ja takk til å få masse penger for å spille i filmen.

Det var vist min mening og til smilygirl, se en film og se hva du synes. Ta mitt ord på at de egentlig er ganske bra.

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Onsdag 15 Januar 2003, 18:51
Svar med Sitat
Hehe... Bøker er og vil alltid forbli noe annet enn film... Jeg jobber mye med film for tiden, og jeg veeeeeeeeeeeeeeeet der er masse, masse jobb...
Nå er det på tide at jeg slutter av her... nå overlater jeg ordet til dere som har peiling på sakene deres... Very Happy

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Onsdag 15 Januar 2003, 23:39
Svar med Sitat
Oy: Har du sett American Psycho? Hva synes du om den?
Helt genial, eller hva?

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Torsdag 16 Januar 2003, 16:24
Svar med Sitat
Hmmm... hakke sett den egentlig... men hvis du liker den så utrolig bra, så skal jeg leie den i morgen å få dett den i løpet av helgen... Very Happy

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Side 1 av 3 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2, 3  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24