Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Bruk av internett -> Gode sanger

Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4 ... 23, 24, 25  Neste
Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Mandag 20 Mai 2002, 20:35
Svar med Sitat
Jeg må si at jeg ikke skjønner meg på metal: For meg er det noen langhåra, svartkledde satan-mennesker som slår på gitar og trommer, i tillegg til en eller annen stakkar som skriker inn i mikrofonen. Ikke veldig givende..

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

 Mongoman
Av Innlegg
DreadGood
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 08 Mai 2002
Innlegg: 102

Rykte: 62.3


Onsdag 22 Mai 2002, 14:48
Svar med Sitat
Ab: Du må huske og ikke kutte alle under samme kam Wink.. Glem ikke at Incubus faktisk også er metal... Funk metal Wink
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Onsdag 22 Mai 2002, 14:57
Svar med Sitat
abiotic skrev:
Jeg må si at jeg ikke skjønner meg på metal: For meg er det noen langhåra, svartkledde satan-mennesker som slår på gitar og trommer, i tillegg til en eller annen stakkar som skriker inn i mikrofonen. Ikke veldig givende..


Det ruler da...Smile

Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Torsdag 23 Mai 2002, 16:54
Svar med Sitat
DreadGood: Først og fremst: Uttrykket er 'Skjære alle over en kam'. Det innlegget var ment for å provosere, men når det kom nevneverdig mange argumenter imot, regner jeg det for å være en sannhet Smile

Incubus er så absolutt ikke metal! Det viser forsåvidt bare din manglende kunnskap om både Incubus og metal Razz

fredrik: Og nei, metal er det teiteste som finnes! Da tar jeg heller en god runde med Sven Ingvars..

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

 Tull!
Av Innlegg
DreadGood
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 08 Mai 2002
Innlegg: 102

Rykte: 62.3


Søndag 26 Mai 2002, 11:50
Svar med Sitat
Incubus ER funk metal.. Det sier dem selv.. og det HØRER du du sau(spessielt på bassisten).. Kanskje ikke så godt på det nye albummet... Men S.c.i.e.n.c.e. (som er det mest kjente) er ultra funk metal.
Det virker som du mener at det bare finnes en type "metal" og det er black metal.. men Metal har EKSTREMT bredt spekter.. så bredt at det er vanskelig og vite helt sikkert hva som er det og hva som er Rock etc.
Jeg mangler ikke info om Incubus din Newbie Razz *GRRRR*
Jeg veit tilogmed hva de fleste sangene handler om.. Jeg har analysert en rekke av dem.. Så ikke kom med bullshitten din ellers kommer jeg til og lammenere den venstre nøtta di*grr* (hehe) Jeg digga Incubus når de var underground Razz Razz Razz Razz Razz Razz Razz Hihi
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
SAiiCrazy13
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 09 Mar 2002
Innlegg: 142
Bosted: Øh, gjett...
Rykte: 65.3


Søndag 26 Mai 2002, 14:10
Svar med Sitat
Og jeg støtter dreadgood Razz
Incubus ER funk metal, det har jeg lest!!!
Det du snakker om er vel black metal, de kjører hardt, har grim vokaler som skriker inn i mikrofonen, går som regel i svarte klær og har langt hår på hodet sitt som de bænger med på scenen. De er ville. Sikkert slik du mener. Metal er ikke bare black metal! Nå vil jeg nevne nu metal. System of a down er nu metal (et meget bra band) og de går ikke kun svarte klær, har sist jeg så ikke langt hår, ikke noen skrikende grim vokaler (vokalen Serj er fantastisk, det er ikke grim, men rap core), men de kjører vel litt hardt. Må da også nevne linkin park. (trenger ikke si noe en gang.. )
Hair metal må jeg også nevne i samme slengen, de har som regel ikke grim vokal og alt det som jeg nevte i nu metal, de er kanskje mest kjent for å ha tragiske tekster. Jeg liker ikke hair metal noe særlig. Det finnes mange metal typer, ikke BARE black/goth metal!!! Rolling Eyes

_________________
Hvem kunne da klart seg uten musikk og Coca Cola? Ikke jeg i hvertfall ;oÞ
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger

Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Søndag 26 Mai 2002, 20:18
Svar med Sitat
Jaja, men..

DreadGood: Oi, oi, oi.. Du møter deg litt selv i døren her: 'Incubus ER funk metal.. Det sier dem selv.. og det HØRER du du sau(spessielt på bassisten).. Kanskje ikke så godt på det nye albummet... Men S.c.i.e.n.c.e. (som er det mest kjente) er ultra funk metal.' - Og her sier du det til og med selv. På 'Morning View' er det fint få låter som kan minne om Metal. Og hva med 'Make Yourself'? Vil du for eksempel karakterisere 'Drive' og 'Stellar' som noen som helst form for metal? 'S.C.I.E.N.C.E' var dessuten kun det andre albumet som ble sluppet, og selv der er ikke sjangeren(e) helt fastlagt. Jeg kunne gjerne tenke meg å se hvor du har utsagnet fra bandet for de sier at de er 'Funk Metal'. For jeg har aldri hørt noe sånt. Mine kunnskaper tilsier at bandets fem album spriker veldig når det gjelder stilart, til og med sangene på samme album kan vanskelig tilskrives samme sjanger. Det skal og legges til at Incubus har spilt mange akkustiske- og 'unplugged'-sett. Og når du hører det siste albumet fra begynnelse til slutt, fatter jeg ikke hvordan Incubus kan karakteriseres som det ene eller det andre. At du har analysert tekstene deres er vel og bra, og du har sikkert mye fint igjen for det, men her i denne sammenheng fint liten relevans. Hva er egentlig i 'lammenere'? Det er et ord som er ukjent for meg.. Kanskje jeg er en 'newbie', men som en reklame sier '[...]Er det mange av oss[...]'; Tydeligvis også i dette forumet.

SAiiCrazy13: Mitt innlegg om om metal øverst på siden var som nevnt tideligere kun for å provosere, noe det tydeligvis har lykkes med å gjøre.. Jeg vet like godt som hvilken som helst annen at en sak består av både flere sider og nyanser.. For å snu litt på flisa: Det samme gjelder her også.. Jeg skal ikke si alt en gang til, men Incubus er en av de gruppene som til nå variert sitt lydbilde noe enormt. Dette ser man på albumene alene, og om man ser det første albumet i forhold til det siste. Bandet utvikler seg, og det samme gjør musikken deres. Så jeg ville vært litt forsiktig med å fastslå det ene eller det andre..

Mvh
En uvitende 'newbie'

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
SAiiCrazy13
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 09 Mar 2002
Innlegg: 142
Bosted: Øh, gjett...
Rykte: 65.3


Mandag 27 Mai 2002, 15:22
Svar med Sitat
Jammen greit det. Incubus er faktisk alternativ rock, funk metal, rap core og nu metal (faktisk) og electronica... Kanskje DreadGood da mente at siden Incubus også er innen metall, og du liker det, men sitter da der og prater drit om metal generelt (du sa ikke black metal), så virker det en smule rart.. Wink Eller om han ikke mener det, så mener iallefall jeg det Razz
Men du sa jo at du bare ville provosere, men det utvikla seg iallefall til en liten diskusjon....

_________________
Hvem kunne da klart seg uten musikk og Coca Cola? Ikke jeg i hvertfall ;oÞ
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger

Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Mandag 27 Mai 2002, 21:12
Svar med Sitat
Rap Core?? Electronica?? Det var vel et aldri så lite stangskudd, lille venn? Smile Hele poenget med å provosere, er vel å få i gang (evt. opprettholde) en diskusjon? Jeg kan fortsatt vanskelig se at Incubus har vært, eller for den sakens skyld, er et metal-band.. Jeg må innrømme at jeg ikke liker de første albumene like godt som de av nyere dato, selv om jeg synes de også er bra.. Jeg har sagt det før, og jeg sier det gjerne igjen: Jeg synes fint lite om metal. Jeg har heller ingen planer om å synes noe annet i nær fremtid..

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
DreadGood
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 08 Mai 2002
Innlegg: 102

Rykte: 62.3


Mandag 27 Mai 2002, 21:34
Svar med Sitat
Ok.. Så var jeg litt drøy Wink men SAiiC klarte faktisk og få frem det jeg prøvde og si.. men seriøst.. min gode venn.. Ikke kom her og si at f.eks ikke "Redefine" er funk metal. Jeg er enig med at "Make yourself" kanskje ikke er helt FM, men den har elementer av det.. Som jeg sa så har "metal" et rimelig bredt spekter....
Det har musikk idet hele tatt..
Det er mange ganger vanskelig og vite hva som er hva, men jeg mener det at "Er det bra.. så er det bra. uansett sjanger.. stil.. hårfarge eller skostørrelse". Sjangere er egentlig bra noe tull! JA TIL ET SJANGERFRITT SAMMFUNN Razz *hihi*

Utsagnet ja... hmm.. om jeg kunne vist deg det så skulle jeg.. men det sto i et interview i "Metal Hammer". <-- METAL hammer Razz!! METAL!!! M E T A L!!!!! M som i Morten, E som i Elna, T som i Truls, A som i Anal, L som i Lars.. Razz



Lammenere betyr i den sammenhengen foresten sterilisere.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Mandag 27 Mai 2002, 21:49
Svar med Sitat
Hihi.. Her går vi _litt_ tilbake på våre egne utsagn? 'Redefine' har 'Funk Metal' i seg, helt klart.. Det samme har flere andre sanger på både 'S.C.I.E.N.C.E' (hvor 'Redefine' er fra), 'Enjoy Incubus' og 'Fungus Amongus'. Men, det betyr på ingen måte at selve bandet er 'Funk Metal'. Snarere tvert imot: Det er ikke veldig mange band som er like vanskelig å sette i bås som Incubus, da (som nevnt) sjangertrekkene varierer så til de grader for hver sang, og ikke minst hvert album..

Også til dette med et 'Sjangerfritt samfunn': Kan vi være litt mer ambivalent i våre utstpill? Smile
Her argumenterer først hardt og lenge om at Incubus er 'Funk Metal', også kommer du nå med dette.. Jeg ville tilstrebet å være litt mer konsekvent hadde jeg vært deg Wink

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

 Hei
Av Innlegg
DreadGood
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 08 Mai 2002
Innlegg: 102

Rykte: 62.3


Søndag 02 Juni 2002, 21:52
Svar med Sitat
Hei Abotic.. Det var du som sa i begynnelsen at "Metal er blah blah blah". Dessuten er du rimelig flink til og gå tilbake på det du sier selv:Incubus er så absolutt ikke metal! Det viser forsåvidt bare din manglende kunnskap om både Incubus og metal....
Seinere skriver du: 'Redefine' har 'Funk Metal' i seg

Da sier jeg deg bare en ting.. Har dem noe funk metal så er dem funk metal, men jeg sier ikke at dem kan ha andre stiler i samme slengen.
Hvis et Black metal band spiller en danseband låt.. så ER dem et danseband når dem spiller den sangen.

Det jeg sa om et sjangerfritt samfunn var halveis ment for humor og halveis ment for og si det at "Hallo, en bra låt er en bra låt samma åssen sjanger." Det er sinnsykt vanskelig og vite hva for en sjanger et band er nå for tiden.. for grensene for sjangere er ekstremt uklare og det mye mixing og trikksing. Derfor velger dem selv åssen bås dem skal i.. Incubus valgte selv Funk metal.. men legg merke til at det under S.C.I.E.N.C.E. peridoen dems. Jeg vet at ikke den nye plata f.eks ligger i funk metal bunken, men det er jo lov og bytte stil underveis(utvikle eller whatever).

Men da spørr jeg deg( og svar helt ærlig)
Liker du Redefine eller noen av de andre funk metal låtene dems?
Liker du New skin eller noen av de andre New Breed låtene dems?
Isåfall har du bærsja på leggen. For uansett om du sier at det er "Andre elementer der også" så er det en overvekt av Funk/Nu metal i dem og da er det det dem er.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Mandag 03 Juni 2002, 1:25
Svar med Sitat
Hmm.. Nå tolker du veldig fritt her. Jeg går så absolutt ikke tilbake på det jeg sier.. Det du sier er at dersom eksempelvis R.E.M skulle lage en rap-låt, så gjør det de til en rap-artister? (For å sette det litt på spissen) Det må si er en ganske så latterlig påstand. Om et band lager én låt innenfor en annen sjanger, gjør ikke det akkurat bandet til et band av den sjangeren.

Og ja, jeg liker det aller meste av materialet til Incubus, men med tanke på at lydbildet på de respektive albumene er så variert og sprikende i henhold til sjanger (i det minste stort sett), så vil jeg ikke akkurat si jeg har 'bæsja på leggen'. Og som jeg har sagt gang på gang; Det jeg sa i begynnelsen om metal var i stor grad generalisering og hadde i liten grad forankring til hva jeg faktisk mener. Det var kun ment for å provosere. Noe det har gjort til de grader (kanskje litt fordi man ikke heelt skjønte ironien/sarkasmen i det hele Razz )

'For uansett om du sier at det er "Andre elementer der også" så er det en overvekt av Funk/Nu metal i dem og da er det det dem er.' Den må du nok litt lenger inn i skogen med, tror jeg.. Smile Band/gruppe/DJ/artist er hva de faktisk pleier å gi ut av musikk.. Incubus gjorde en cover-versjon av 'Like a version' live for en tid tilbake; Er de en pop-gruppe da, eller?

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Mandag 03 Juni 2002, 1:26
Svar med Sitat
Hmm.. Nå tolker du veldig fritt her. Jeg går så absolutt ikke tilbake på det jeg sier.. Det du sier er at dersom eksempelvis R.E.M skulle lage en rap-låt, så gjør det de til en rap-artister? (For å sette det litt på spissen) Det må si er en ganske så latterlig påstand. Om et band lager én låt innenfor en annen sjanger, gjør ikke det akkurat bandet til et band av den sjangeren.

Og ja, jeg liker det aller meste av materialet til Incubus, men med tanke på at lydbildet på de respektive albumene er så variert og sprikende i henhold til sjanger (i det minste stort sett), så vil jeg ikke akkurat si jeg har 'bæsja på leggen'. Og som jeg har sagt gang på gang; Det jeg sa i begynnelsen om metal var i stor grad generalisering og hadde i liten grad forankring til hva jeg faktisk mener. Det var kun ment for å provosere. Noe det har gjort til de grader (kanskje litt fordi man ikke heelt skjønte ironien/sarkasmen i det hele tatt Razz )

'For uansett om du sier at det er "Andre elementer der også" så er det en overvekt av Funk/Nu metal i dem og da er det det dem er.' Den må du nok litt lenger inn i skogen med, tror jeg.. Smile Band/gruppe/DJ/artist er hva de faktisk pleier å gi ut av musikk.. Incubus gjorde en cover-versjon av 'Like a version' live for en tid tilbake; Er de en pop-gruppe da, eller?

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
DreadGood
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 08 Mai 2002
Innlegg: 102

Rykte: 62.3


Mandag 03 Juni 2002, 8:56
Svar med Sitat
Ja.. Faktisk mener jeg det.. men hvis du ikke gjør det kommer vi aldri til og komme noe lengre i denne diskusjonen....
I mine øyne er jeg en seier herre... men det er nok du i dine også Wink Så la oss ivertfall holde oss enige om en ting.
Incubus har laget mye uforglemmelig materiale.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Side 3 av 25 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4 ... 23, 24, 25  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24