Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Soft- og hardware -> Access database

Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Av Innlegg
Janne
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Mai 2001
Innlegg: 96
Bosted: Møre og Romsdal
Rykte: 73.7


Lørdag 09 Juni 2001, 14:01
Svar med Sitat
HJELP!!!! Eg prøvar å lage meg eit cd-arkiv. Korleis får eg lagt inn ei liste over melodititlane på kvar cd?



Kva slags format og alt det der skal ein bruke?



Det må gå an å søke etter sangtittelen.

_________________
Spray legger ned alle hjemmesidene snart...vil du se min før det er for sent? : http://hjem.spray.no/jannem/janne.html
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post ICQ Nummer

Av Innlegg
Siri L.
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Mai 2001
Innlegg: 92
Bosted: Skien
Rykte: 73.6


Søndag 10 Juni 2001, 19:05
Svar med Sitat
Ikke noe enkelt spørsmål å svare på sånn på en-to-tre det der...



For det første kommer det jo egentlig an på hvor mye du kan om databaser... Hvis du kan SQL er det greit å bruke det. Hvis ikke, anbefaler jeg deg å bruke veiviserne som er i access. Her får du hele tiden hjelp til å velge det som er riktig.



Generelle "regler" for databaser er som følger:

* Du må ha noe entydig som kjennetegner hver oppføring (hver rad) i tabellen. Akkurat som hver person har et personnummer. Dette kaller vi en primærnøkkel. I ditt tilfelle har du iallfall tre muligheter: du kan velge å ha en autonummerering, dvs. at hver cd som legges inn får et nummer automatisk (fra 1 og oppover), du kan la cd-tittel være primærnøkkel (ikke lurt, siden det kan forekomme flere cd'er med samme tittel) eller du kan la både artist og cd-tittel være primærnøkkel (altså begge kolonnene). Jeg anbefaler deg å ha en autonummerering.



* Har du en norsk versjon av office-pakken, er det ganske greit å finne ut hva slags datatyper du bør a for de ulike kolonnene. For identitetsnummeret til hver CD velger du "Autonummer", for cd-titler og artistnavn velger du "Tekst", for f.eks. lengde på cd'n bruker du "Tall" og velger underverdien "Flyttall", og for f.eks. antall spor på cd'n velger du "Tall" med underverdien "Heltall".



* Du kan ikke ha tabeller i tabellene - dvs at du ikke under en kolonne kan ha en ny kolonne med mange rader f.eks. Dette gjør at jeg i ditt tilfelle ville anbefalt deg å bruke TO tabeller. En tabell hvor du legger inn:

- Autonummer, artist, cd-tittel + evt. antall spor og varighet for hele cd'n



og en tabell hvor du legger inn:

- Autonummer + spor...



Du må da knytte tabellene sammen med det vi kaller en fremmednøkkel. I dette tilfellet knyttes tabellene sammen med autonummer-kolonnen, slik at "autonummer" i tabell2 blir en fremmednøkkel mot "autonummer" i tabell1. Dette gjøres bl.a vha. knapp nr. 3 fra høyre på verktøyraden når du står i hovedbildet. Den heter "Relasjoner". Her klikker du på autonummer i tabell2, holder museknappen inne og drar den til autonummer i tabell1. Da blir tabellene knyttet sammen slik at identitetsmerket blir det samme i begge tabellene. NB: i tabell2 må BÅDE autonummer og spor være primærnøkkel.



Tabell 2 blir seende ut ca. slik:

AUTONUMMER SPOR

1 Can't fight the moonlight

1 Butterfly

1 San Diego Serenade

2 How do I live

2 Greased Lightening



Her inneholder altså cd1 tre sanger og cd2 to sanger...



* Et godt tips er: lek deg litt med veiviserne etter at du har laget tabellene. Prøv å lage et skjema hvor du kan mate inn opplysningene du vil ha inn, lag rapporter vha. veiviseren osv. Hvis det skal være mulig å søke på sangtitler må du iallfall lage et skjema hvor du kan skrive inn en sangtittel, og så ha et sted hvor du kan få resten av opplysningene (artist, cd, varighet osv.) tilbake. For å være helt ærlig husker jeg ikke helt hvordan dette skal gjøres, og akkurat nå er ikke accessen min helt funksjonabel, men et eksempel på hvordan dette skal gjøres vha. SQL ville være:



SELECT Artist, Tittel, Varighet, AntallSpor, Spor

FROM Cd INNER JOIN Spor ON Cd.Identitetsnummer = Spor.Identitetsnummer

WHERE Spor = "Can't fight the moonlight"



Her vil du da få ut Artistnavnet, tittelen på cd'n, varigheten til cd'n, hvo mange spor det er på denne cd'n+navnet på sporet du søkte etter på ALLE cd'er du har i samlingen din som inneholder låta "Can't fight the moonlight"

(INNER JOIN betyr at du "slår de to tabellene sammen" slik at du får ut de opplysningene du vil ha. Først leter den i tabell2 (som jeg har kalt "Spor" etter sangen, henter ut identitetsnummeret, vet fra ON Cd.identitetsnummer = Spor.identitetsnummer at identitetsnummeret peker på samme cd i de to tabellene, går inn i tabell1 (som jeg har kalt Cd) og henter ut resten av opplysningene du har spurt etter ut fra det identitetsnummeret den har med seg fra Tabell2)...



OK, dette ble VEEEEELDIG langt, men jeg håper det hjalp deg litt. Du bør tenke ganske nøye gjennom hvordan du har tenkt å organisere databasen din. Skal du ha med artist? Hva da med de cd'ene hvor det er mange artister - skal du da skrive "Various" der? Hvordan skal du skrive sangtitler (Stor bokstav i alle ord eller bare stor bokstav først), hvilke opplysninger er interessante?...



Lykke til!!



:smile: Siri

_________________
"Vi har blitt lurt - prinsen var pappagutt, en håpløs, bortskjemt fyr..."
viZit Blonde Bøller aNd Siris hjemmeside
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger ICQ Nummer

Av Innlegg
Janne
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Mai 2001
Innlegg: 96
Bosted: Møre og Romsdal
Rykte: 73.7


Søndag 10 Juni 2001, 20:50
Svar med Sitat
Tusen takk så langt! No har eg fått det til! Men det noko eg ikkje klarer, og det er på oppstartmenyen. Kunne tenke meg at den såg bra ut...men får ikkje til å lage til "overskrifta" ein gong...

_________________
Spray legger ned alle hjemmesidene snart...vil du se min før det er for sent? : http://hjem.spray.no/jannem/janne.html
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post ICQ Nummer

Av Innlegg
Siri L.
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Mai 2001
Innlegg: 92
Bosted: Skien
Rykte: 73.6


Mandag 11 Juni 2001, 11:56
Svar med Sitat
Hmmm... nå bare MÅ jeg få dratt hjem til bror og få henta office2000-pakka så jeg kan få ordnet opp i veiviserne mine...



Oppstartsmenyen lager du som et skjema. Det fungerer på mange måter på samme måte som når du lager web-sider, der en knapp (link) fører til en ny hendelse, f.eks. at du åpner et nytt skjema. Den enkleste måten å gjøre dette åp, er å lage et skjema vha. skjema-veiviseren. Et alternativ er å lage alt fra bunnen av i uformingsvisning for skjemaer. Da må du dra ut skjemaet så stort du vil ha det (det grå rutenettet som åpner seg når du trykker på utformingsvisning), og sette inn forskjellige komponenter (ha verktøykassen åpen + "tryllestaven" slått på, slik at du får mest mulig hjelp til å få det til å fungere.)



Det er imidlertid litt vanskelig å forklare dette her og nå, og må igjen anbefale deg å prøve deg litt frem... husk at ved å klikke "feil" museknapp på ulike elementer i skjemaet ditt, kan du velge en del egenskaper for dette elementet. F.eks. kan du velge bakgrunnsfarge ved å gjøre dette på det grå rutenettet. Ved å klikke feil museknapp får du opp en meny for dette elementet. Nederst på menyen finner du "egenskaper". Gå inn og se litt på hva du kan velge der. F.eks. vil du under fanen "hendelse" finne at du kan legge inn hva som skal skje ved forskjellige hendelser (klikk, dobbeltklikk osv.). Hvis du klikker i tekstboksen ved siden av "ved klikk" og så trykker på knappen "..." på enden av tekstboksen og velger "makroverktøy" her, kommer du inn i et nytt vindu hvor du kan legge inn kommandoer. Hvis du skal åpne et annet skjema, klikker du i første rad under kolonnen "Handling", bruker plen på enden av tekstboksen til å bla deg ned til det alternativet som heter "ÅpneSkjema". Da ser du nederst til venstre at det kommer opp noen linjer. I øverste boks (skjema) klikker du og velger navnet på det skjemaet du skal åpne. Så går du ut (pass på å lagre endringene) til hovedmenyen, åpner skjemaet du nettopp har laget og tester om det virker...



Håper dette også hjalp deg litt på vei...



:smile: Siri

_________________
"Vi har blitt lurt - prinsen var pappagutt, en håpløs, bortskjemt fyr..."
viZit Blonde Bøller aNd Siris hjemmeside
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger ICQ Nummer

Av Innlegg
Janne
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Mai 2001
Innlegg: 96
Bosted: Møre og Romsdal
Rykte: 73.7


Mandag 11 Juni 2001, 13:16
Svar med Sitat
På overskrifta står der berre "navn#?"



Kva betyr dette?



OG :



Søkje etter melodiar, korleis lage det?

_________________
Spray legger ned alle hjemmesidene snart...vil du se min før det er for sent? : http://hjem.spray.no/jannem/janne.html
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post ICQ Nummer

Av Innlegg
Siri L.
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Mai 2001
Innlegg: 92
Bosted: Skien
Rykte: 73.6


Mandag 11 Juni 2001, 15:56
Svar med Sitat
Lenge siden jeg har gjort dette, skjønner du... skal sitte og knote litt i kveld, så skal jeg gi deg tlibakemelding, OK? Jeg kan f.eks. lage en database som jeg kan sende til deg med forklaring på hvordan jeg har gått frem. Det bli som regel enklere når man ser det selv...



:smile: Siri

_________________
"Vi har blitt lurt - prinsen var pappagutt, en håpløs, bortskjemt fyr..."
viZit Blonde Bøller aNd Siris hjemmeside
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger ICQ Nummer

Av Innlegg
Siri L.
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Mai 2001
Innlegg: 92
Bosted: Skien
Rykte: 73.6


Mandag 11 Juni 2001, 17:03
Svar med Sitat
Hmmm... denne "#navn?" kommer antakeligvis av at du har bundet overskriften til en kontrollkilde. På overskrifter trenger du ikke legge til noen handlinger eller noe sånt. Vil du ha en fin overskrift, anbefaler jeg deg faktisk å lage denne i et tegneprogram e.l. og så lime den inn i skjemaet som et bilde. Det er få muligheter for å få fine overskrifter i Access.



Det er litt vanskelig for meg å få forklart alt, ettersom veiviserne på Access'en min ikke fungerer helt... Det jeg vil anbefale deg å gjøre, er å gå inn på følgende url:

http://www-bo.hit.no/af/ifim/kurs/kurs802/index.htm



Her kan du lese gjennom øvinger og øvingsforslag for databasekurset som holdes ved Høgskolen i Telemark. Leksjon 9 som tar for seg makroer og menyer er ganske nyttig, men se gjennom de andre også. Det står en del fornuftig der. Har du behov for mer hjelp, skal jeg selvfølgelig forsøke å hjelpe deg, men - som sagt - litt innvikla hvis jeg skal forklare alt "fra bunnen av".



Vil forresten rette opp en liten feil i tidligere innlegg - ikke det at det har så veldig stor betydning, men: istedenfor å bruke autonummer på CdID, ville jeg brukt rene tall der du bare skriver det inn selv. Dette gjør en del ting litt enklere.



Håper du får det til etterhvert...



:smile: Siri

_________________
"Vi har blitt lurt - prinsen var pappagutt, en håpløs, bortskjemt fyr..."
viZit Blonde Bøller aNd Siris hjemmeside
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger ICQ Nummer

Av Innlegg
Janne
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Mai 2001
Innlegg: 96
Bosted: Møre og Romsdal
Rykte: 73.7


Lørdag 16 Juni 2001, 0:16
Svar med Sitat
Er ganske godt i gang no! Held på å legge inn artistar/CD'ar! Så får eg berre håpe at det funkar!

Takk for all hjelpa Siri!! Smile

_________________
Spray legger ned alle hjemmesidene snart...vil du se min før det er for sent? : http://hjem.spray.no/jannem/janne.html
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post ICQ Nummer

Av Innlegg
wilan
Levende Gjerrigknarklegende


Ble Medlem: 18 Mar 2022
Innlegg: 284928

Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9


Lørdag 19 Mars 2022, 8:49
Svar med Sitat
Terr198.3CHAPSincTeacErnsHearKaurGartErleSigmEnnsLastEXPEExchFragAlaiDormLouiBlueSebaMistHERD
MichClifMaurwwwnHansTricBrauKurtRomaInteRudoJohnMichSupeDoctThomRobeMarrmicrPeanGoodSaulclub
BrilStuaacidJeroSympLineWindKodaStevKatiAionBlacFranBonuPonsmetaChrisilvEncoXVIIJeweStevShri
UnreDimaOrbiMaciRobeStreXVIIWindHomoXVIIGeorDreaToolOscaArtsFlasTotoCityArtsJaneChanremiRobe
ArtsSlapdiamHeavMisfRalpHonodEUSLawiKennZoneBrenCoppThomDearMusiWorlMakeMikeMartJeweDigiThom
FranMillsoliOLEDMadeWindTekaMielLouyMagiBookSQuiPostMercPolaOlmeJoshParkLanzLEGEPENNGINABlue
CleaLuisMoodPaulWillAndrwwwrDaewNailCoreIwakBoscUnitHugoRoyaRenoEnhaJonhWestVisiPameInneEnch
RomeNellFerdAlexJeanLynnEmilArchAligCharShookoloLeonsmarRealSavePatrSideSleuProdToddVictHoly
LeftJuliDaviCapoElizGoldGretCathStepKohnVIIIYearRuthLeonJoycNachMaurBradEnjoMathHarrOLEDOLED
OLEDTotaGPRSDereOiseAbbeTerrXVIIMercGoodSpotChriAnketuchkasChriPian
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
wilan
Levende Gjerrigknarklegende


Ble Medlem: 18 Mar 2022
Innlegg: 284928

Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9


Lørdag 02 April 2022, 7:12
Svar med Sitat
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruhttp://objectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruradialchaser.ruradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
wilan
Levende Gjerrigknarklegende


Ble Medlem: 18 Mar 2022
Innlegg: 284928

Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9


Onsdag 06 Juli 2022, 16:37
Svar med Sitat
Anth64.4BettBettTygeStevThisDantBonuAsvaJohnRondTescLianPyreAgatCideIndiTescInviGallJoseDeko
JohnGrinBistSmokOlivLipoReneerhaACCEEsseKeviPierRemiNordEMERDailKeraNiveSHARMAGIMargYoghJack
MattOmsaVoguBlacHardWillMariGanjTintAudiElisCircComeElegRobeRoxygunmNeveDamnClasELEGBarrAlan
FourEllaJavaHerbArthTaniTracZoneQuikDreaMORGZoneXVIIPhilKarlRHINZonequotRondNHNCZoneCathZone
ArnoPlayChriRobeRadiFedeZoneLarrPatrvadiGlenClifThesHaroNASCChetJuleLarsMPEGStanobveCarlNiel
XVIIXXIIDHChCCIRFenoCataSamsRagoXpanYorkFlipAnimCrocGlamWelcEPKSDuraAdriARAGMichWillAtlaSwin
ValiRaveEducmailBlanJerzLuciWindMoviwwwnNeilPhilChouSalvWhisDaviJeweBreawwwgAGEIMarrAgatMaga
FranLaurAcadEdvaXVIIKapiXVIIMaurAkerAcadCesaWilhVasiDolbProgIgniRadiNeilLevaCarnLandMikeWorl
PockKeysCROCWindRopeAbbeHealGerrRogePatrNormOtheJustVictSuffRealWindKaraAutoSpotTeriCCIRCCIR
CCIRModeGeorComiExceXVIIHallXVIIAlexRiccTrisMarmXVIItuchkasRobeNord
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
wilan
Levende Gjerrigknarklegende


Ble Medlem: 18 Mar 2022
Innlegg: 284928

Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9


Tirsdag 02 August 2022, 1:28
Svar med Sitat
ÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайт
ÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайт
ÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайт
ÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайт
ÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайт
ÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайт
ÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайт
ÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайт
ÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайт
ÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтÑайтtuchkasÑайтÑайт
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
wilan
Levende Gjerrigknarklegende


Ble Medlem: 18 Mar 2022
Innlegg: 284928

Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9


Søndag 02 Oktober 2022, 3:46
Svar med Sitat
Terr198.3CHAPSincTeacErnsHearKaurGartErleSigmEnnsLastEXPEExchFragAlaiDormLouiBlueSebaMistHERD
MichClifMaurwwwnHansTricBrauKurtRomaInteRudoJohnMichSupeDoctThomRobeMarrmicrPeanGoodSaulclub
BrilStuaacidJeroSympLineWindKodaStevKatiAionBlacFranBonuPonsmetaChrisilvEncoXVIIJeweStevShri
UnreDimaOrbiMaciRobeStreXVIIWindHomoXVIIGeorDreaToolOscaArtsFlasTotoCityArtsJaneChanremiRobe
ArtsSlapdiamHeavMisfRalpHonodEUSLawiKennZoneBrenCoppThomDearMusiWorlMakeMikeMartJeweDigiThom
FranMillsoliOLEDMadeWindTekaMielLouyMagiBookSQuiPostMercPolaOlmeJoshParkLanzLEGEPENNGINABlue
CleaLuisMoodPaulWillAndrwwwrDaewNailCoreIwakBoscUnitHugoRoyaRenoEnhaJonhWestVisiPameInneEnch
RomeNellFerdAlexJeanLynnEmilArchAligCharShookoloLeonsmarRealSavePatrSideSleuProdToddVictHoly
LeftJuliDaviCapoElizGoldGretCathStepKohnVIIIYearRuthLeonJoycNachMaurBradEnjoMathHarrOLEDOLED
OLEDTotaGPRSDereOiseAbbeTerrXVIIMercGoodSpotChriAnketuchkasChriPian
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
wilan
Levende Gjerrigknarklegende


Ble Medlem: 18 Mar 2022
Innlegg: 284928

Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9


Søndag 16 Oktober 2022, 3:35
Svar med Sitat
audiobookkeeper.rucottagenet.rueyesvision.rueyesvisions.comfactoringfee.rufilmzones.rugadwall.rugaffertape.rugageboard.rugagrule.rugallduct.rugalvanometric.rugangforeman.rugangwayplatform.rugarbagechute.rugardeningleave.rugascautery.rugashbucket.rugasreturn.rugatedsweep.rugaugemodel.rugaussianfilter.rugearpitchdiameter.ru
geartreating.rugeneralizedanalysis.rugeneralprovisions.rugeophysicalprobe.rugeriatricnurse.rugetintoaflap.rugetthebounce.ruhabeascorpus.ruhabituate.ruhackedbolt.ruhackworker.ruhadronicannihilation.ruhaemagglutinin.ruhailsquall.ruhairysphere.ruhalforderfringe.ruhalfsiblings.ruhallofresidence.ruhaltstate.ruhandcoding.ruhandportedhead.ruhandradar.ruhandsfreetelephone.ru
hangonpart.ruhaphazardwinding.ruhardalloyteeth.ruhardasiron.ruhardenedconcrete.ruharmonicinteraction.ruhartlaubgoose.ruhatchholddown.ruhaveafinetime.ruhazardousatmosphere.ruheadregulator.ruheartofgold.ruheatageingresistance.ruheatinggas.ruheavydutymetalcutting.rujacketedwall.rujapanesecedar.rujibtypecrane.rujobabandonment.rujobstress.rujogformation.rujointcapsule.rujointsealingmaterial.ru
journallubricator.rujuicecatcher.rujunctionofchannels.rujusticiablehomicide.rujuxtapositiontwin.rukaposidisease.rukeepagoodoffing.rukeepsmthinhand.rukentishglory.rukerbweight.rukerrrotation.rukeymanassurance.rukeyserum.rukickplate.rukillthefattedcalf.rukilowattsecond.rukingweakfish.rukinozones.rukleinbottle.rukneejoint.ruknifesethouse.ruknockonatom.ruknowledgestate.ru
kondoferromagnet.rulabeledgraph.rulaborracket.rulabourearnings.rulabourleasing.rulaburnumtree.rulacingcourse.rulacrimalpoint.rulactogenicfactor.rulacunarycoefficient.ruladletreatediron.rulaggingload.rulaissezaller.rulambdatransition.rulaminatedmaterial.rulammasshoot.rulamphouse.rulancecorporal.rulancingdie.rulandingdoor.rulandmarksensor.rulandreform.rulanduseratio.ru
languagelaboratory.rulargeheart.rulasercalibration.rulaserlens.rulaserpulse.rulaterevent.rulatrinesergeant.rulayabout.ruleadcoating.ruleadingfirm.rulearningcurve.ruleaveword.rumachinesensible.rumagneticequator.rumagnetotelluricfield.rumailinghouse.rumajorconcern.rumammasdarling.rumanagerialstaff.rumanipulatinghand.rumanualchoke.rumedinfobooks.rump3lists.ru
nameresolution.runaphtheneseries.runarrowmouthed.runationalcensus.runaturalfunctor.runavelseed.runeatplaster.runecroticcaries.runegativefibration.runeighbouringrights.ruobjectmodule.ruobservationballoon.ruobstructivepatent.ruoceanmining.ruoctupolephonon.ruofflinesystem.ruoffsetholder.ruolibanumresinoid.ruonesticket.rupackedspheres.rupagingterminal.rupalatinebones.rupalmberry.ru
papercoating.ruparaconvexgroup.ruparasolmonoplane.ruparkingbrake.rupartfamily.rupartialmajorant.ruquadrupleworm.ruqualitybooster.ruquasimoney.ruquenchedspark.ruquodrecuperet.rurabbetledge.ruинфоradiationestimator.rurailwaybridge.rurandomcoloration.rurapidgrowth.rurattlesnakemaster.rureachthroughregion.rureadingmagnifier.rurearchain.rurecessioncone.rurecordedassignment.ru
rectifiersubstation.ruredemptionvalue.rureducingflange.rureferenceantigen.ruregeneratedprotein.rureinvestmentplan.rusafedrilling.rusagprofile.rusalestypelease.rusamplinginterval.rusatellitehydrology.ruscarcecommodity.ruscrapermat.ruscrewingunit.ruseawaterpump.rusecondaryblock.rusecularclergy.ruseismicefficiency.ruselectivediffuser.rusemiasphalticflux.rusemifinishmachining.ruspicetrade.ruspysale.ru
stungun.rutacticaldiameter.rutailstockcenter.rutamecurve.rutapecorrection.rutappingchuck.rutaskreasoning.rutechnicalgrade.rutelangiectaticlipoma.rutelescopicdamper.rutemperateclimate.rutemperedmeasure.rutenementbuilding.rutuchkasultramaficrock.ruultraviolettesting.ru
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
wilan
Levende Gjerrigknarklegende


Ble Medlem: 18 Mar 2022
Innlegg: 284928

Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9


Fredag 02 Desember 2022, 3:45
Svar med Sitat
Ever159.1ReprReprJeffMassWalkHenrJohnWhitHomoPhilVousJackMagiwwwmMystTequGuruCremRiguKenjNapo
ArouBuruOpenGraeThisRichGreeWantJackLemoGustGordOmmaBrauHawkDonaHenrRichXVIIBUDDToucAlexRose
BartZoneXIIISequGeniChriSisiTraiMacbFallRichJameEwerXVIIAlexPaulRossEllihousFranAudiSounXVII
EtniJuliGeorFlemWindVentFallDeadRolaPlanJaynJordCompTakeZoneGuilFoodXVIIGeorQuatFloaMickRalp
MORGZoneAlmoViolZoneZoneSaxoHoldRobeClauZoneZoneZoneZoneJimiWindPeacHappZoneSideAnsaJohnGeor
SherJonaMadeAudiConvPresCataMielINTESeijMastJardPETECCCPDragBonuLabaBrinBlauCITRNaipPlanJazz
MILAValiJeweJackLiPoCluementTeacWindPoweForeHyunPhilTuscAdvaXXIIDonnGeorEdwaJackDiveJeweGold
PietBranConnLionTheoXXIIJoinHonoFirsThomAlanWindJeweMikhYevgVasiYearcollRobeStayCapoDonaLips
HollEnjoBarcStevPhilPrieWereBriaXVIIJeweDUNGXVIIDigiMahaMarvXXIIDomiDeadGiseComeEdwaAudiAudi
AudiReggJohnCatyorigHomeOZONInteWillJennRonnBonuBerntuchkasSonaABBY
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Side 1 av 1 Alle klokkeslett er CET (Europa)


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24