Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Hobby -> PS2 GameCube elller Xbox?

Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side 1, 2  Neste
Av Innlegg
makaveli
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 09 Okt 2001
Innlegg: 207
Bosted: Tellus
Rykte: 72.1


Fredag 07 Desember 2001, 22:19
Svar med Sitat
har hørt mye bra om både PlayStation 2, GameCube og Xbox, men hva kommer til å bli det beste. PlayStation 2 er jo rått, men GameCube og Xbox skal visst bli enda bedre....

Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Søndag 09 Desember 2001, 0:38
Svar med Sitat
Jeg ville ha satset på Xbox. Den maskinen har kraftigst prosessor (733Mhz, P2 har 200...) og i tester har den gitt best grafikk. Den kan spille DVD filmer(men jeg ville uansett ha kjøpt en egen DVD-spiller utenom)og den har surround. Går ut i fra at det er dolby D og/eller DTS. Det beste ville vært DTS. Gamecube er nintendo, og de har sort sett altid lagt mest vekt på små barn. (Nevn et sikkelig artig n64 spill) det er ikke mange. dessuten har den ikke mulighet til DVD, bare kasett, noe som minsker lagringskapasiteten. den har en prosessor på ca 400Mhz

Av Innlegg
makaveli
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 09 Okt 2001
Innlegg: 207
Bosted: Tellus
Rykte: 72.1


Søndag 09 Desember 2001, 13:06
Svar med Sitat
ja eg har mest lyst på Xbox eller PS2. Xbox har kanskje best grafikk. Men viss eg kjøper PS2 så kan jo eg garantere kule spill. Nintendo retter seg spesielt som du sier mot små barn...

men skulle ikkje nintendo bruke sånne små cd-plater på gamecube da???
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Gjerrigmac
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Sep 2001
Innlegg: 802
Bosted: Asker, der hvor JEG trasker...
Rykte: 84.9Rykte: 84.9


Søndag 09 Desember 2001, 13:44
Svar med Sitat
JO!!!!!! Gamecube skal bruke små cd'er omtrent som en forminsket cd.....

det er ca. 1,4 gig på den (mener jeg å huske da.. Very Happy )

nå kommer Xbox til å bli mye dyrere p.g.a. DVD-spillern.... men jeg tror jeg skaffer meg Xbox jeg Very Happy

_________________
Smil og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor vondt i kjeften du får!
-TechMeister!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger

Av Innlegg
Gjerrigmac
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Sep 2001
Innlegg: 802
Bosted: Asker, der hvor JEG trasker...
Rykte: 84.9Rykte: 84.9


Søndag 09 Desember 2001, 13:45
Svar med Sitat
forresten tror jeg ikke at du skal skaffe deg PS2...... DVD-spillern **** og når du har valget mellom Xbox og Ps2 (som er noe av det samme) tar man jo seff Xbox!!!! Very Happy

_________________
Smil og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor vondt i kjeften du får!
-TechMeister!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger

Av Innlegg
makaveli
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 09 Okt 2001
Innlegg: 207
Bosted: Tellus
Rykte: 72.1


Søndag 09 Desember 2001, 13:54
Svar med Sitat
ja men så er jo Xbox MYE dyrere og da!

men hva er galt med DVD-spilleren til PS2?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Søndag 09 Desember 2001, 17:49
Svar med Sitat
det sier seg selv at en konsoll med innebyd DVD-spiller ikke kan bli bra. En DVD-spiller alene bør koste fra 5000 skal det begynne å bli bra. Når hele konsollen koster ca 3 lapper og har innebygd DVD-spiller lukter det humbug lang vei. Resultatet er dårlig kontraster i bilde og dårlig matt lyd uten detaljer. Jeg var faktisk ganske sikker på at Gamecube skulle bruke noen kasetter. Mener å ha lest det et sted, men jeg er ikke sikker. Dere har sikkert rett. Uansett så er det et helt annerledes format.

Av Innlegg
makaveli
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 09 Okt 2001
Innlegg: 207
Bosted: Tellus
Rykte: 72.1


Søndag 09 Desember 2001, 19:16
Svar med Sitat
ja men så kjøper ikke en spillekonsoll bare på grunn av DVD-spilleren heller da. eg legger mer vekt på spillene til maskinen...
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Gjerrigmac
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Sep 2001
Innlegg: 802
Bosted: Asker, der hvor JEG trasker...
Rykte: 84.9Rykte: 84.9


Mandag 10 Desember 2001, 15:15
Svar med Sitat
seffern........ men som hulemann sa sier det seg selv at den er dårlig når den er smelta sammen med en spillmaskin...... dessuten er det bare èn sone.....

_________________
Smil og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor vondt i kjeften du får!
-TechMeister!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger

Av Innlegg
makaveli
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 09 Okt 2001
Innlegg: 207
Bosted: Tellus
Rykte: 72.1


Tirsdag 11 Desember 2001, 16:33
Svar med Sitat
bare en sone? hva betyr det???

men det går ann å gjøre den om til en sonefri DVD-spiller hva nå enn det betyr????
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Tirsdag 11 Desember 2001, 20:23
Svar med Sitat
Jeg hadde kjøpt en XBox hvis jeg skulle hatt spillemaskin nå. Men jeg skal ha PC. BEST spillemaskin.

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Tirsdag 11 Desember 2001, 21:48
Svar med Sitat
ja du kan gjøre ps2 sonefri slika t du kan lese filmer fra hele verden, men da mister du garantien. vet ikke hvordan det er på x-box. uansett. dvd-filmer hører ikke hjemme på de sakene der. Har sett en del ps2 spill, og synes i grunnen grafikken er ganske dårlig til tider. Husker spessielt et kampsportspill. Jeg kunne telle pixler. Det var PS2. det er på langt nær så bra som pc, men hvis jeg måtte kjøpe noe, ville det blitt xbox.



For de som ikke er helt inn i zone-delingen.



Sone 1: USA, Cannada

Sone 2: vest-europa, sør afrika, japan,

sone 3: husker ikke i farta, mulig kina

sone 4: Australia

Sone 5: huker ikke den heller

Sone 6: og ikke den

også er det noe internasjoneale greier. sone 7. Internasjonalt farvann tror jeg det var. Uansett, det er sone 1 og 2 som teller mest for oss.

Av Innlegg
Gjerrigmac
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Sep 2001
Innlegg: 802
Bosted: Asker, der hvor JEG trasker...
Rykte: 84.9Rykte: 84.9


Torsdag 13 Desember 2001, 18:52
Svar med Sitat
Sitat:


On 2001-12-11 20:23, fredrik wrote:

Jeg hadde kjøpt en XBox hvis jeg skulle hatt spillemaskin nå. Men jeg skal ha PC. BEST spillemaskin.





seff... Very Happy Pc'en kommer alltid til å være best Very Happy

_________________
Smil og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor vondt i kjeften du får!
-TechMeister!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger

Av Innlegg
makaveli
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 09 Okt 2001
Innlegg: 207
Bosted: Tellus
Rykte: 72.1


Lørdag 15 Desember 2001, 22:17
Svar med Sitat
ja men uansett så er det ikkje alle playstation 2 spill som er fårlig grafikk på heller da. det spillet med best grafikk (som eg har sett) heter onimusja warlords eller noe lignende. det var bare KONGE grafikk!!! Very Happy
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Søndag 16 Desember 2001, 22:33
Svar med Sitat
det tror jeg ikke før jeg ser det.

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar    Side 1 av 2 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24