mail_man Overmoden Gjerrigknark
Ble Medlem: 31 Jan 2005 Innlegg: 402
Torsdag 07 April 2005, 15:22 |
|
|
Har noen av dere lest boken "Forbruk - Lyst, makt, iscenesettelse eller mening?" ?
Det har jeg! Det høres kansje litt rart ut da beskrivelsen fremstiller dette som en mer avansert fagbok, men det stemmer faktisk. Jeg har lest om den ved flere annledninger i forskjellige aviser og tenkte boken var bra, og det stemte!
Den er ganske dyr, men hvem vet, kansje hvis du mailtigger kan du få et eksemplar av den? Jeg har kjøpt den, og den var hvirkelig intressang. Har fått et helt annet perspektiv på saker og ting, hvirkelig nyttig lesing.
Sitat: |
Blindheim, Jensen, Nyeng,Tangen
Forbruk
Lyst, makt, iscenesettelse eller mening?
Denne boken gir deg en bred samfunnsmessig innsikt i forbruk og livsstil. Du får innsyn i sentrale forbrukersosiologiske begreper, teorier og forskning samt innblikk i den viktige, faglige debatten om forbrukerens karakter og rolle i samfunnsutviklingen. Du vil lære hvordan kultur, livsstil, symboler, roller, lagdeling, makt og politikk gjør ditt forbruk til meningsskapende aktiviteter. Både klassikerne og de nye bidragene nasjonalt og internasjonalt er berørt, og det trekkes på filosofi, sosiologi, statsvitenskap og den alminnelige samfunnsdebatten.
I boken møter du fire aktuelle fagfolk, kjent fra akademia og bransjen og fra publikasjoner og medieutspill nettopp om forbruk og marked. De utfordrer hverandre, og deg, med sine svært ulike bilder av forbruk og forbrukeren. Forfatterne har spisset sine perspektiver for å understreke at det er en viktig debatt der ulike syn står mot hverandre, og der det ikke finnes en klassisk etablert fasit. Dermed kommer forskjellene fram, og boken blir engasjerende å lese.
Bokens styrke er at den utvikler kunsten å lese og forstå forbruk og livsstil. Den utfordrer den etablerte forestillingen som sier at forbruk best kan forstås ut fra psykologiske betraktningsmåter. Med andre ord: Dette er en bok for markedsførere, lærere, reklamefolk, politikere, selgere, studenter, aktivister, prester og forbrukere. |
http://www.cappelen.no/main/katalog.aspx?f=7126&isbn=8202234182 |
_________________ http://www.world-surfing.com/?ref=2451 |
|