Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Small talk -> Kopier VHS

Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side 1, 2, 3  Neste
 Kopier VHS
Av Innlegg
Dusty
Gjest







Tirsdag 31 Desember 2002, 1:47
Svar med Sitat
Jeg har en gammel VHS film som jeg skulle ta en kopi av for privat bruk. Hvordan kopierer jeg. Vi har to videoer, er ikke det nok, eller må jeg ha noe annet utstyr? Rolling Eyes

Av Innlegg
VP
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 20 Jul 2001
Innlegg: 685
Bosted: På Helgeland, I Nordland, i Norge, i Skandinavia, i Norden, i Europa, på jorden, i verden osv.
Rykte: 86.4Rykte: 86.4


Tirsdag 31 Desember 2002, 2:11
Svar med Sitat
Har aldri gjort det før og vet ikke om dette virker, men det er verdt et forsøk: Sett kasetten du skal kopiere fra i den ene spilleren. Finn deretter kabelen som egentlig skal gå fra spilleren til TV'en og koble den fra spilleren du skal kopiere fra og til den andre såilleren som skal gjøre opptak. Trykk på play på videoen som inneholder kasetten som skal kopieres, og trykk rec på videoen som skal gjøre et opptak.

Vet som sagt ikke om dette virker(men det bør det, har nettopp montert slikt overvåkningsutstyr spm skal ta opp overvåkningen og vet(nesten) hva det dreier seg om.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
Dusty
Gjest







Tirsdag 31 Desember 2002, 13:49
Svar med Sitat
Dette har jeg prøvd, men det fungerte ikke. Har prøvd å koble på alle slags måter, uten at det lykkes. Crying or Very sad

Av Innlegg
Espenhh
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 27 Mai 2001
Innlegg: 841
Bosted: Oslo & Jessheim. I'm Skilsmissebarn ;)
Rykte: 93.6Rykte: 93.6


Tirsdag 31 Desember 2002, 22:37
Svar med Sitat
Du må i hvert fall koble fra ut-kontakten på spilleren med kassetten du skal ta opp fra, og til inn-kontakten på spilleren med videoen du skal ta opp på... De fleste spillere har det... Det beste er scart, ellers må du sannsynligvis ha en tv også så du får sjekka om det er riktig innstilt...

_________________
Hilsen Espen

Eget forum?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
Dusty
Gjest







Tirsdag 31 Desember 2002, 23:17
Svar med Sitat
Takk for hjelpen, jeg skal forsøke på nytt! Man kan jo ikke gi seg før man får det til!! Laughing

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Torsdag 02 Januar 2003, 16:09
Svar med Sitat
hei... det funker aller best med scart... med andre ledninger, har kvaliteten lett for å bli dårlig... Har du ikke fått det til, så kan jeg undersøke med pappa og få den korekte oppskriften...
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Dusty
Gjest







Torsdag 02 Januar 2003, 18:13
Svar med Sitat
Hei!
Jeg har dessverre ikke fått det til, så hvis du kan hjelpe så blir jeg kjempeglad!! Razz

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Torsdag 02 Januar 2003, 21:38
Svar med Sitat
Hei... Koble de to enhetene (spillerne) sammen med en ledning med scartplugg i begge ender! Deretter setter du spilleren med den tomme kasetten på av (A.V.) Så starter du opptaket med rec-knappen på spilleren med den tomme kasetten, og starter den kasetten du vil ta opp på ved å trykke på play. Very Happy Dette skulle gå så det suser... hvis det ikke går på denne måten, kan du jo alltids spørre igjen... er ganske flink med sånne greier, og jeg kan sikkert finne på en annen løsning for deg... Dersom det er en privat video, kan du jo kopiere dem i en videobutikk, det er ikke så mye styr, og ikke er det spesiellt dyrt heller... (kan hende de kopierer filmer med annen opphavsrettighet på også...
Hilsen Misty... Cool
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Dusty
Gjest







Fredag 03 Januar 2003, 1:26
Svar med Sitat
Tusen takk for hjelpen! Jeg skal prøve dette i morgen tidlig, og er kjempespent. Very Happy

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Lørdag 04 Januar 2003, 16:04
Svar med Sitat
Misty skrev:
hei... det funker aller best med scart... med andre ledninger, har kvaliteten lett for å bli dårlig...


Tja...litt rett...men toppen er nok RGB i seperate kabler! Men det er ikke så mange VHS-avspillere som har de utgangene. Så lenge dere holder dere unna kompositt(phono kobling, gjerne gul) så går det nok bra. S-video fungerer veldig bra.

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Lørdag 04 Januar 2003, 19:32
Svar med Sitat
Hmm ja mulig det... men hvis det er den gule delen av scart du tenker på, må du jo ha med den... det er jo lyden??????
Mulig du snakker om noe annet, men RGB er for meg fargene på tv´en. Red Green Blue. Så du må jo ha en kabel for lyden. Og min videospiller har i alle fall ingen mulighet for det. Har faktisk ikke hørt om det engang. Mem jeg har en gammel videospiller, så det er jo en viss sjense for at de fleste nye har det... Very Happy

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Lørdag 04 Januar 2003, 23:29
Svar med Sitat
på scart-kablene er den gule video. Det er faktisk den desidert dårligste løsningen for overføring, og da kommer hvit og rød i tillegg. Hver sin høyttaler. RGB er en standart som stort sett bare det dyreste HIFI-utstyret har. Den er ultimat, og den sender som du sa hver farge i hver sin kabel. Så settes det sammen til slutt. Den nest beste blir S-video.
Når du sender via RGB blir det tilsammen med lyd 5 kabler. Men i så dyre systemer overføres det gjerne digitalt, og da blir det bare en kabel til lyden(med opp til 8 kanaler så langt) Dette er uansett uaktuelt på video, så blir nok som du sier, scart som er det greieste, eller s-video om begge splleren har det. også med S-video må lyden overføres i andre kabler.

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Lørdag 04 Januar 2003, 23:39
Svar med Sitat
på videospillere (de fleste) er scarten samlet som en stor plugg...
Det er litt dårlig, men enklest og billigst... Ellers er det ikke så dumt å gjøre det i en videobutikk.
Hvis du kjenner noen som jobber på nrk, vet jeg de gjør det der for veldig lav pris, men da må det ikke være kopibeskyttet materiale... Smile

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Lørdag 04 Januar 2003, 23:52
Svar med Sitat
hehe...og hvor ofte er det ikke de??? Cool

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Lørdag 04 Januar 2003, 23:58
Svar med Sitat
Kverulant... Very Happy

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Side 1 av 3 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2, 3  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24