Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Sparetips i hverdagen -> hei...eh..åssen kommer jeg i bedre form?

Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste
 Det er ikke så vanskelig å holde seg uten godteri
Av Innlegg
Jul i skomakergaten
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 18 Apr 2005
Innlegg: 216

Rykte: 29.6Rykte: 29.6Rykte: 29.6


Mandag 18 April 2005, 8:03
Svar med Sitat
Jeg var på en 2 ukers ferie for en tid tilbake, på den tiden smakte jeg ikke noe som helst godteri. Når jeg kom tilbake til Norge var ikke godteri så godt lengre, og det er ca 4 år siden. Spiser sjelden godteri nå.

Konklusjon
Tving deg selv til å holde deg uten godteri i 2 uker, klarer du dette er det meget sannsynlig at du vil redusere betydelig på godteriinntaket ditt.

Du kan jo også prøve geriljateknikken som jeg fant på http://www.iform.no/ for en tid tilbake... fant ingen søkefunksjon på siden deres så kunne ikke gi deg den direkte linken. Geriljateknikk/taktikk høres svært så slitsomt ut, men det er ikke det, den er gjennomført på 10 minutter. Teknikken er også bredt omtalt blandt treningseksperter og skal visstnok være den letteste måten for å gå ned i vekt (dersom man ser bort i fra alle preparatene som svirrer rund ... men som ALDRI virker!) . Eneste måten for å redusere fettmassene på er trening, geriljateknikken er den raskeste.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
myrna_d
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 11 Jun 2003
Innlegg: 436
Bosted: huset bortenfor huset
Rykte: 65.1
stemmer: 2


Mandag 18 April 2005, 10:20
Svar med Sitat
kan du fortelle litt om denne geriljateknikken?

_________________
Penger er ikke alt, bare man har nok av dem.
-Skrue McDuck
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

 Fant det
Av Innlegg
Jul i skomakergaten
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 18 Apr 2005
Innlegg: 216

Rykte: 29.6Rykte: 29.6Rykte: 29.6


Mandag 18 April 2005, 11:22
Svar med Sitat
Søkte litt på nettet og fant fram til artikkelen jeg hadde lest, Gerilja Kardio heter treningsprogrammet.. det er svært effektivt, har selv prøvd det i ca 2 år, da jeg begynte gjorde jeg det hver eneste dag, nå bruker jeg denne taktikken ca 10-15 ganger i måneden.
Jeg har en ganske fin mage nå om jeg får si det selv, og jeg har ALDRI brukt noen som helst preparater/tabeletter eller noe slikt i noen form!

Du finner artikkelen om Gerilja Kardio her:
http://php.iform.no/pub/art.php?id=23
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
kreyk
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Jan 2005
Innlegg: 84

Rykte: 29.4Rykte: 29.4Rykte: 29.4


Mandag 18 April 2005, 18:03
Svar med Sitat
har tro på å greie seg uten en stund. Begynne å spise noe mindre søtt i stedet, når du da spiser søtt, blir det altfor søtt

_________________
folkelotto, et suverent gratislotteri med pengepremier, send lodd abba til 1963
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
myrna_d
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 11 Jun 2003
Innlegg: 436
Bosted: huset bortenfor huset
Rykte: 65.1
stemmer: 2


Mandag 18 April 2005, 18:20
Svar med Sitat
har prøvd det. Funker, men ikke i lengden

_________________
Penger er ikke alt, bare man har nok av dem.
-Skrue McDuck
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

 Joda det funker
Av Innlegg
Jul i skomakergaten
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 18 Apr 2005
Innlegg: 216

Rykte: 29.6Rykte: 29.6Rykte: 29.6


Tirsdag 19 April 2005, 7:41
Svar med Sitat
Visst fungerer det, det er akkurat som med røyk - har du sterk nok vilje så greier ALLE det!
Ofte er en av hovedårsakene til runde mager det høye sukkerinntaket og dårlig med kondisjon. Jeg kan nesten garrantere deg at klarer du å holde deg uten godsaker i ca 2 uker vil du ikke synes at godteri er så godt lengre, med andre ord du vil selv redusere drastisk på det. Men litt godsaker skal man ha! Man skal ikke bli helt krapylsk å følge de teite rådene man leser om i aviser/ukeblad og hører på tv!! Følger du mitt råd og i tillegg følger Gerilja Kardio treningsprogrammet kan jeg nesten garrantere deg en lettere kropp - dersom du trenger det, hva vet vel jeg.
Før jeg begynte med det som jeg nevnte hadde jeg en litt rund mage, men etter dette treningsopplegget har jeg faktisk fått frem six-packen. Og jeg spiser alt hva jeg vil, ser ALDRI på hvor mye kalorier det er i ditt og datt og teller ikke på slikt.
Det er vel verdt å prøve treningsopplegget jeg reffererer til, ettersom du ikke bruker fem røde øre på det??
Men det er selvsagt ditt valg, dersom man ønsker å betale flerfoldige tusen for noe drit som aldri virker eller virker for 0,0001 prosent av befolkningen. Eller noe bra som er gratis og faktisk virker.

I tillegg så er trening gøy uansett!
Gerilja Kardio er bare ment som et supplement til vanlig trening, når jeg mener vanlig så kan det være et lett treningsopplegg som passer deg selv best og du føler deg vel med. Ikke press deg til å trene på dager du egentlig ikke vil, ta deg heller en fridag eller to og fortsett når det passer deg. Trening skal være gøy ikke et ork!
Det finnes ingen årsak for å ikke trene, å si at man ikke trener pga. at det er slitsomt eller kjedelig er bare helt tullete, det finnes så utrolig mye bra med trening. Om det er kjedelig betyr bare at du må endre på treningsopplegget ditt, bruker man fantasien kommer man langt! Et fullstendig treningsopplegg man hører fra andre er ikke ment for å virke gøy for alle, vi er alle forskjellige .. bruk litt tid til å finne ut hva akkurat du synes er gøy og sett deretter opp et treningsopplegg, begynn med noe lett - og øk treningsopplegget etter behov og ønske.
Det er heller ikke nødvendig å gå på et treningsstudio dersom man ikke trives trives med det, man kan fint trene hjemme. Ikke behøver man heller å kjøpe dyre vekter, bruk noen passende steiner som sitter godt i hendene med en passende vekt, eller kjøp noen billige manualer som er hul på innsiden hvor man fyller med sand eller vann.

Et annet råd er f.eks. er man tydelig overvektig så for all del ikke bruk lyse trange klær, det vil få en til å se større og tyngre ut enn man faktisk er, bruk heller mørke klær - gjerne svart!

Har man derimot en kropp med en del muskler er det lurt å bruke lyse klær, lyse klær fremhever konturene og man lurer øyet til å tro at det man ser er flottere enn i realiteten. Bruker en person med en sterk kropp mørke vide klær vil dette få vedkommende til å se liten og spinkel ut.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
mail_man
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 31 Jan 2005
Innlegg: 402

Rykte: 37.1Rykte: 37.1Rykte: 37.1Rykte: 37.1


Tirsdag 19 April 2005, 14:18
Svar med Sitat
Jeg har en annen taktikk:

Forbrennings taktikken!

Spiser fiberrik mat og masse godteri.

Er meget effektivt, fordi fiberet gjør at du forbrenner mer.

Får godteriet gratis med mailtigging.

_________________
http://www.world-surfing.com/?ref=2451
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

 Få opp forbrenningen
Av Innlegg
Jul i skomakergaten
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 18 Apr 2005
Innlegg: 216

Rykte: 29.6Rykte: 29.6Rykte: 29.6


Tirsdag 19 April 2005, 14:45
Svar med Sitat
En annen taktikk for å øke forbrenningen er å starte treningsprogrammet sitt ca 2 timer etter matinntak
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Scipio
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 11 Mai 2005
Innlegg: 174
Bosted: Venezia
Rykte: 46Rykte: 46Rykte: 46Rykte: 46Rykte: 46


Tirsdag 17 Mai 2005, 8:53
Svar med Sitat
Så lenge du har et bra og variert kosthold, og trener litt vær dag, da blir det helt sikkert bedre. faroah drunken

_________________
Un albero è un albero - quanto devono voi che guardate?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

 Re: Joda det funker
Av Innlegg
myrna_d
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 11 Jun 2003
Innlegg: 436
Bosted: huset bortenfor huset
Rykte: 65.1
stemmer: 2


Onsdag 18 Mai 2005, 18:03
Svar med Sitat
Jul i skomakergaten skrev:
Visst fungerer det, det er akkurat som med røyk - har du sterk nok vilje så greier ALLE det!
Ofte er en av hovedårsakene til runde mager det høye sukkerinntaket og dårlig med kondisjon. Jeg kan nesten garrantere deg at klarer du å holde deg uten godsaker i ca 2 uker vil du ikke synes at godteri er så godt lengre, med andre ord du vil selv redusere drastisk på det. Men litt godsaker skal man ha! Man skal ikke bli helt krapylsk å følge de teite rådene man leser om i aviser/ukeblad og hører på tv!! Følger du mitt råd og i tillegg følger Gerilja Kardio treningsprogrammet kan jeg nesten garrantere deg en lettere kropp - dersom du trenger det, hva vet vel jeg.
Før jeg begynte med det som jeg nevnte hadde jeg en litt rund mage, men etter dette treningsopplegget har jeg faktisk fått frem six-packen. Og jeg spiser alt hva jeg vil, ser ALDRI på hvor mye kalorier det er i ditt og datt og teller ikke på slikt.
Det er vel verdt å prøve treningsopplegget jeg reffererer til, ettersom du ikke bruker fem røde øre på det??
Men det er selvsagt ditt valg, dersom man ønsker å betale flerfoldige tusen for noe drit som aldri virker eller virker for 0,0001 prosent av befolkningen. Eller noe bra som er gratis og faktisk virker.

I tillegg så er trening gøy uansett!
Gerilja Kardio er bare ment som et supplement til vanlig trening, når jeg mener vanlig så kan det være et lett treningsopplegg som passer deg selv best og du føler deg vel med. Ikke press deg til å trene på dager du egentlig ikke vil, ta deg heller en fridag eller to og fortsett når det passer deg. Trening skal være gøy ikke et ork!
Det finnes ingen årsak for å ikke trene, å si at man ikke trener pga. at det er slitsomt eller kjedelig er bare helt tullete, det finnes så utrolig mye bra med trening. Om det er kjedelig betyr bare at du må endre på treningsopplegget ditt, bruker man fantasien kommer man langt! Et fullstendig treningsopplegg man hører fra andre er ikke ment for å virke gøy for alle, vi er alle forskjellige .. bruk litt tid til å finne ut hva akkurat du synes er gøy og sett deretter opp et treningsopplegg, begynn med noe lett - og øk treningsopplegget etter behov og ønske.
Det er heller ikke nødvendig å gå på et treningsstudio dersom man ikke trives trives med det, man kan fint trene hjemme. Ikke behøver man heller å kjøpe dyre vekter, bruk noen passende steiner som sitter godt i hendene med en passende vekt, eller kjøp noen billige manualer som er hul på innsiden hvor man fyller med sand eller vann.

Et annet råd er f.eks. er man tydelig overvektig så for all del ikke bruk lyse trange klær, det vil få en til å se større og tyngre ut enn man faktisk er, bruk heller mørke klær - gjerne svart!

Har man derimot en kropp med en del muskler er det lurt å bruke lyse klær, lyse klær fremhever konturene og man lurer øyet til å tro at det man ser er flottere enn i realiteten. Bruker en person med en sterk kropp mørke vide klær vil dette få vedkommende til å se liten og spinkel ut.


Leste artikkelen, men lurte på om du kunne forklare det trenigsopplegget litt kort med lette ord....?

_________________
Penger er ikke alt, bare man har nok av dem.
-Skrue McDuck
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Jul i skomakergaten
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 18 Apr 2005
Innlegg: 216

Rykte: 29.6Rykte: 29.6Rykte: 29.6


Fredag 27 Mai 2005, 12:21
Svar med Sitat
Du finner hele artikkelen om treningsopplegget her:
http://php.iform.no/pub/art.php?id=23

Gerilja kardio er ment som et supplement, ikke et komplett treningsopplegg.
Man bruker ca 12 minutter på å gjennomføre det hele.
Her er en en tabell over hvordan man kan gjennomføre gerilja kardio:
(tabellen er hentet fra http://php.iform.no/pub/art.php?id=23 )

Minutter 1-4

Oppvarming:50 prosent av maks fulgt av:

Minutt 5
Spurt i 20 sekunder
Hvil i 10 sekunder
Spurt i 20 sekunder
Hvil i 10 sekunder

Minutt 6
Spurt i 20 sekunder
Hvil i 10 sekunder
Spurt i 20 sekunder
Hvil i 10 sekunder

Minutt 7
Spurt i 20 sekunder
Hvil i 10 sekunder
Spurt i 20 sekunder
Hvil i 10 sekunder

Minutt 8
Spurt i 20 sekunder
Hvil i 10 sekunder
Spurt i 20 sekunder
Hvil i 10 sekunder

Minutter 9-12
Nedtrapping 50 % av maks
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
mod jern1
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 04 Des 2005
Innlegg: 381
Bosted: Brann stadion, dataen, under dynen.
Rykte: 59
stemmer: 1


Tirsdag 20 Desember 2005, 18:34
Svar med Sitat
javel....her er en ting som ikke får meg feit:

jeg spiller fotball, to treninger i uken..
spiser noen frukter jeg er veldig glad i..
tvinger meg til å spise litt annen mat før snacksen, så det ikke blir plass til snacks...

DETTE FUNKER, stol på meg ! cheers

_________________
DINE TING ER MINE OG MINE TING ER MINE!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger

Av Innlegg
mod jern1
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 04 Des 2005
Innlegg: 381
Bosted: Brann stadion, dataen, under dynen.
Rykte: 59
stemmer: 1


Tirsdag 20 Desember 2005, 18:38
Svar med Sitat
jeg trener ikke vekter ...men jeg har perfekt mage, den er nesten helt flat..har også muskler, har ikke trent, bare gjort små hardoppgaver, men muskler var det vel ikke snakk om colors

_________________
DINE TING ER MINE OG MINE TING ER MINE!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger

Av Innlegg
SjokkoFrosk
Moden Gjerrigknark


Ble Medlem: 11 Mai 2005
Innlegg: 274

Rykte: 30.3Rykte: 30.3Rykte: 30.3


Tirsdag 20 Desember 2005, 18:47
Svar med Sitat
Problemet er når du er voksen er at det ikke finnes noen fritidsaktiviteter å holde på med andre, som feks. fotball og håndball med mindre du engasjerer deg selv.

_________________
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger

Av Innlegg
mod jern1
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 04 Des 2005
Innlegg: 381
Bosted: Brann stadion, dataen, under dynen.
Rykte: 59
stemmer: 1


Tirsdag 20 Desember 2005, 19:02
Svar med Sitat
da kan du jo bare tørrtrene....sparke hull i veggen f.eks.

_________________
DINE TING ER MINE OG MINE TING ER MINE!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding MSN Messenger

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Side 2 av 5 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24