Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Bruk av internett -> Kristent 'Black' Metal band?

Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Av Innlegg
SAiiCrazy13
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 09 Mar 2002
Innlegg: 142
Bosted: Øh, gjett...
Rykte: 65.3


Torsdag 09 Mai 2002, 1:38
Svar med Sitat
hehe!
Ja, nå er vennene mine lei av satan musikken min. Jeg blir påvirka sier de. De er altså HYPER kristne.. Og siden jeg liker black metal, vil jeg ikke slutte å høre på det! Såh, jeg tenkte på en mulighet. Det finnes da et metal band som synger kristene sanger? Da kan jeg høre på det uten at vennene mine blir irritert!
Vet noen av dere om noen? Smile


_________________
Hvem kunne da klart seg uten musikk og Coca Cola? Ikke jeg i hvertfall ;oÞ
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post AIM Adresse Yahoo Messenger MSN Messenger

Av Innlegg
klump
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 27 Aug 2001
Innlegg: 5
Bosted: hokksund
Rykte: 68.9


Torsdag 09 Mai 2002, 10:50
Svar med Sitat
Vaakevandring
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
DreadGood
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 08 Mai 2002
Innlegg: 102

Rykte: 62.3


Torsdag 09 Mai 2002, 12:17
Svar med Sitat
Bleedience

Bandet til noen kammerater av meg i hønefoss/og en i vikersund da Smile

Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Quiksilver
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 15 Mai 2002
Innlegg: 5

Rykte: 60.2


Onsdag 15 Mai 2002, 16:08
Svar med Sitat
du bør begynne og høre på VintersorgSatyricon...
de har mye bra heavyblack metal som ikke er extrem satan musikk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger

Av Innlegg
Metalgod
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 04 Jun 2001
Innlegg: 189

Rykte: 69.6


Lørdag 10 August 2002, 12:22
Svar med Sitat
Please delete me from this forum


Sist endret av Metalgod den Søndag 05 August 2007, 16:07, endret 1 gang
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Erik
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 26 Mai 2001
Innlegg: 431
Bosted: Klepp
Rykte: 80.9Rykte: 80.9


Mandag 02 September 2002, 14:06
Svar med Sitat
Sant det Metalgod, kristen black metal er kjipe saker.

Men av og til blir black metal litt for hardt for meg, heavy metal er bedre.

_________________
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
DreadGood
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 08 Mai 2002
Innlegg: 102

Rykte: 62.3


Søndag 08 September 2002, 21:33
Svar med Sitat
Jeg ler av dere gutta! Razz
Kristen, satanistik og nøytral black metal er samma greia!
Det eneste som er forskjellig er holdningen og tekstene.
Greit nok at dere foretrekker geitebukker og hornulf, men jeg sier dere bare, det er helt samma måten og spille på.

P.S. Hvorfor i svarte **** har satanister valgt geiter av alle dyr?
Stakkars geita som aldri har gjort en flue fortred...... ikke er den skummel engang.... Se på dyret..... Det spiser gress..... og vi bruker melka dens når vi lager Norges store stolthet BRUNOSTEN!!! Som vi skjærer opp med tidenes kjipeste oppfinnelse... OSTEHØVELEN!(Som vi Nordmenn ER så stolte av).

Til dere som vil vite mer om de o'grusomme satanistene... Ta dere en tur på Thomas Åleskjærs standup show! Tro meg det er verdt det!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Torgorot
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 04 Nov 2002
Innlegg: 18
Bosted: Norge
Rykte: 54.6


Mandag 04 November 2002, 9:43
Svar med Sitat
Jeg synes kristen blackmetal er HELT patetisk. Blackmetal skal inneholde MØRKE tanker, ting du ikke liker ved samfunnet, hat mot andre eller hva som helst. Men det å høre på blackmetal gjør ikke slik at man skal oppføre seg skikkelig EVIL av den grunn. Det du hører om satanismen i media er jo på fuckings søndagsåpent, hvor jomfruer blir offret, de spiser avføring og drikker geiteblod. f**n så patetisk.... Satanisme handler om ditt eget EGO, du gjør det du selv vil, ikke hva andre mener er best for deg, eller samfunnet. Du skal ta vare på dine nermeste, å ikke bry deg om de du ikke har noe tilovers for. Jeg hører en del på blackmetal, men er ikke kledd som en jævla GOTHER av den grunn. Man må kunne ha sine egene meninger, uten å gå i liksminke å svarte klær. Gothere ar idioti...!
Tilbake til du som hører på blackmetal, men vil gå over til KRISTEN blackmetal fordi venna dine sier du blir påvirket, og forde venna dine sikkert er så forbanna kristne. Du burde revurdere din musikksmak en liten smule. Uansett hørte du sikkert på han _luringen_ Manson uansett, for det er jo suuupersatanistisk. Uansett, når du hører på blackmetal, burde du ikke bli negativt påvirket av det. Du går ikke rundt å tegner oppnedkors, og skriker ut _SAAAATAAAAN_ i skolegården. Nei, du hører på musikken, DIGGER musikken.

Kristen blackmetal har ingenting med metalscenen å gjøre. Det er patetisk! Det blir som om Boyzone skulle sunget "Så offrer vi en geeeit, og setter korset oppned" med homsevokal!

Nå sier ikke jeg at jeg foretrekker å høre satanhyllester, musikken må ha _LITT_ mere å farte med enn satanhyllester. Det må derfor være gjennomtenkt, og ikke fjortissatanistisk.

Uansett, dette ble sikkert KUN bullshit!!!!!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
DreadGood
Halvmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 08 Mai 2002
Innlegg: 102

Rykte: 62.3


Tirsdag 12 November 2002, 21:16
Svar med Sitat
Interesante taker, men mener du at f.eks en trommis skal bli kastet ut av black metal bandet sitt bare fordi han har andre tanker enn de andre har da? (med andre ord han er Kristen)

Jeg mener rett og slett at det er teit og sette ting i båser. mener virkelig at Kristene, jøder, muslimer, Hinduer ikke kan spille black metal riff, rytmer, osv bare fordi de tror på noe annet?
Jeg er enig med deg at det er patetisk med Kristne black metal band som later som de drikker blood osv(det syns jeg forøvrig også om alle andre typer), men dealen er ikke DET. Heller ikke teksten som du påpeker er det som påpeker black metalen, MEN det er spesielt guitar riffene som avgjør om noe er Black metal eller ikke, og mener du da at kristene ikke kan spille guitarene sine på den måten? Hallo? De er jo helt vanlige mennesker de også. De har jo også et EGO og shit.

Jeg tror kanskje du bare har møtt på KVITE KRISTEN ifra 1800 tallet gutt Wink
Ikke alle er drit kjipe.Jeg tror kanskje du bare har møtt på KVITE KRISTEN ifra 1800 tallet gutt Wink
Ikke alle er drit kjipe, men akkurat nå er jeg drit sliten. Vi kan diskutere det seinere om du vil?
Men la meg høre hva du mener om det jeg prøvde og si da Wink
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Torgorot
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 04 Nov 2002
Innlegg: 18
Bosted: Norge
Rykte: 54.6


Onsdag 13 November 2002, 13:43
Svar med Sitat
Jeg kan ikke tro at noen Kristne er så patetisk å i det heletatt være med et blackmetal band. Han burde forstå såpass at blackmetallen oprinnelig ble grunnlagt som en motstander mot kristendom og religion. Det er derfor jeg mener at kristne "blackmetal" band er patetisk. De kunne kalt seg "gospel metal" eller noe annet bullshit....(Men har han andre tanker enn de andre, altså ikke kristne tanker, så kan han jo være med i bandet fordet.)
Og jeg må bare si deg en ting, jeg er ikke den som hører på band som drikker griseblod og offrer til satan. Det er også patetisk. om du leser innlegget mitt en gang til vil du kanskje oppdage at jeg snakker om et EGO. En kristen person har sikkert et ego, men da er han ikke mye kristen spør du meg. Det strider i allefall mot den kristne tro.
Jeg har foresten mange kristne venner, men jeg tar dem ikke for dårlige mennesker av den grunn. Jeg ser på selve KRISTENDOMMEN og KIRKEN og ellers hva religion har gjort med mennesker (Hitler, Osama bin laden.). Det er slike ting som gjør meg så forbannet, at de liksom skal ha lov til å drepe forde de har en slags "Tillatelse" av gud...

Blackmetal er ikke bare riffene, det er selve helheten av musikken. Om en kristen spiller blackmetall riff med kristne tekster er ikke det blackmetall, det er noe helt annet, som ikke jeg skal sette ord på. Tror du burde ta et dykk i blackmetallens historie spør du meg.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Onsdag 13 November 2002, 18:08
Svar med Sitat
Hehe.. Det virker som du har noe forvrengt syn på kristendommen; Så du tror altså at folk går rundt og knerter folk etter eget velbefinnende, kun med bakgrunn i sin tro? Jeg vet ikke helt hvordan ting er der du kommer fra, men her omkring utøves ikke akkurat kristendommen på den måten..Eller alle andre steder, for den sakens skyld.

Hvordan du klarer å koble religion og Hitler er for meg et ganske stort mysterium. Har du kommet frem til dette selv, eller..? Jeg synes ikke dette har nevneverdig mye med musikk å gjøre, men snarere ditt forhold til religion. Jeg foreslår du prøver å sette deg litt mer inn i ting, før du dømmer det nord og ned.. Å fordømme noe man har fint lite peiling på, det er patetisk!

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Onsdag 13 November 2002, 18:44
Svar med Sitat
Se litt over hva du har skrevet Thorogot...og prøv igjen... Confused

Av Innlegg
Torgorot
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 04 Nov 2002
Innlegg: 18
Bosted: Norge
Rykte: 54.6


Torsdag 14 November 2002, 11:35
Svar med Sitat
Se litt på hva jeg har skrevet? se litt på hva JEG har skrevet !!!
Hallo, jeg tror ikke at kristne går rundt å knærter ned andre. Jeg er ikke dum. Men, har du sett hitlers kampanje noen gang? Har du hørt/lest Osama bin ladens taler noen gang? Nei, jeg tror ikke det. Hitler sa han hadde gud på "sin" side, samme sier Osama! Det kaller jeg patetisk. Hallo, Alle kan jo ha rett til å drepe nå til dags, for de har GUD på sin side.

Det er akkurat her mitt "hat" til religion ligger , uansett om man er muslim,jøde eller kristen. Det sto visst i de 10 bud, noe om at man ikke skulle drepe. TJA, sier jeg bare!!!!

Uansett, jeg er ikke imot den "hverdags-kristendommen" jeg omgås med til daglig, jeg er ikke imot personer som er kristen. Jeg er imot hvordan religion er blitt misbrukt oppgjennom tidene. Hvor manger personer er ikke blitt drept i "Guds" navn?

Jeg mener religion burde være på et meget personlig plan.
Derfor mener jeg også at kristne blackmetal band er patetisk. Blackmetal er mot kristendom, det var et opprør mot religion....

Som jeg har sagt før, så går jeg ikke rundt å HATER alle selv om jeg liker blackmetal, og jeg tar ikke tekseter så bokstavlig. Jeg er sikker på at de som skriver slike tekster gjør det for å provosere, de mener ikke noe med det, eller de bare overdriver det hele.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Torsdag 14 November 2002, 18:46
Svar med Sitat
Vi ser veldig godt hva DU skriver..Men jeg for min del blir ikke vanvittig mye klokere av den grunn..

Det er jo i all hovedsak dine fordommer ovenfor religion (i all særdeleshet kristendommen) det er snakk om her..Hva Hitler og bin Laden 'sier' har jo fint lite med religionen å gjøre, men de som personer. La meg ta en [banalt] eksempel: Hvis jeg sier at jeg dreper med arbeiderpartiet på min, sier det fint lite om partiet og deres ideologi, men snarere mitt noe forvridde sinn.. Folk har jo rett til å si og mene hva de vil (Ytringsfrihet?!). Skjønner du hva jeg mener? Partiet har jo ikke noe med meg å gjøre, og har heller ikke tillatt slike handlinger i noen som helst form, selv om jeg sier at jeg dreper i deres navn aldri så mye.

Du sier litt imot deg selv, med tanke på at du først sier at du hater religion (på grunn av hykleri??), for så si at du ikke hater 'hverdags-kristedommen', men hvordan den blir misbrukt..Misbruket har da ikke noen med religionen som institusjon, men snarere misbrukerne selv?

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
Torgorot
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 04 Nov 2002
Innlegg: 18
Bosted: Norge
Rykte: 54.6


Fredag 15 November 2002, 18:31
Svar med Sitat
altså, jeg fårstår hva du mener, men det ser ikke ut som du helt skjønner hva jeg mener. Jeg kan si jeg er en liten ateist, for jeg ser ikke at det skulle finnes noen gud i dette samfunnet vi lever i nå. Om folk er kristne, så skal de bare være kristne for min del. (Som sagt har mange kristne venner) Men uansett, du har rett i at det er personene som på en måte er "Misbrukere" av guds navn. Det er det jeg blir så forbanna på. Ta for eksempel en sokneprest i et ellerannet fylke. Han har en stooor glorie over hodet når han taler til folket. (Bla bla) men når preknen er over, og han kommer hjem til de søte små, går han hen og forgriper seg på dem!!! Dette var da ikke bra, og avisoverskrifter å hele pakka. Men, han kan jo bare snu seg mot gud/jesus å få "tilgivelse" for det hele. Altså, jeg ser ikke poenget med å være kristen, for med en posjon sunn fornuft i baklomma, og noe mellom øra, så kommer man meget langt her i værden.

For å ta en annen ting, så er for eksempel ikke kristendommen noe Norskt. Vi var et hedensk folk, til en dag de kristne kom og slaktet i guds navn, for å gjøre norge til et kristent land. Kristendommen er opprinnelig et utspring fra jødedommen, og siden jeg ikke er serlig for misjonering, så blir det banalt å komme inn i et land å påtvinge oss kristendom. Det blir som om jeg skulle kommet hjem til deg mens du spiste den beste maten du likte, for så å tvinge i deg noe du absolutt så på som den værste maten du kunne tenke deg!

Det er de kristne som har tabubelagt mange ting, man kan for eksempel ikke si at man misliker den og den i dagens samfunn, man skal jo ha så stor medlidenhet for alle og enhvær...

Uansett så har jeg gått en smule ut over hva jeg egentlig mente da jeg postet et svar på denne tråden, nemmelig at kristen blackmetal er patetisk i mine øyne. Som jeg har sagt tidligere, blackmetal startet som et opprør mot religion. Å ha et kristent blackmetal band er som å banne i kirka, eller å synge sataniske værs i et gospelkor......
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Side 1 av 4 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24