Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Small talk -> to ting bl.a om nedgradering fra Xp til Me--->

Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side Forrige  1, 2, 3, ... 18, 19, 20  Neste
Av Innlegg
siri ;-)
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 08 Jun 2001
Innlegg: 33

Rykte: 72.1


Søndag 21 April 2002, 19:14
Svar med Sitat
Men jeg vil ha et ikon eller en liten dott på oppg.linja så jeg får logga av uten å skru av maskina!!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Søndag 21 April 2002, 19:18
Svar med Sitat
Å. Er det det som er problemet. Det var da rart da...Kommer det virkelig ikke?

Av Innlegg
Gjerrigmac
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Sep 2001
Innlegg: 802
Bosted: Asker, der hvor JEG trasker...
Rykte: 84.9Rykte: 84.9


Søndag 21 April 2002, 20:13
Svar med Sitat
Øh! nei Fredrik... d er d som er problemet!! duh...

_________________
Smil og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor vondt i kjeften du får!
-TechMeister!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Mandag 22 April 2002, 19:21
Svar med Sitat
hmmm...bare for å filosofere litt...
XP er laget for nettverk. Internett kommer da i tilfelle også via nettverket, og dermed vises det ingen oppkobilng i bunn. Har du nettverkskort? Kanskje XPen din oppfatter ISDN kortet som et nettkort(helt normalt), men også internett som ett nettverk. Hvor XP skal "hente" internett er i så fall mulig å stille inn. I hvert fall i tidligere versjoner. XP er kanskje litt vel brukervennlig. Har det ikke selv, men det var i det minste en teori.

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Tirsdag 23 April 2002, 17:39
Svar med Sitat
Sitat:

On 2002-04-21 21:13, Gjerrigmac wrote:
Øh! nei Fredrik... d er d som er problemet!! duh...



LOL Very Happy
Angående Hulemanns teori: Tror nesten denne stemmer. Forresten kan du sikkert legge en snarvei på skrivebordet til tilkoblinge, bare å dobbeltklikke der og "Disconnect"...Smile

Av Innlegg
Espenhh
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 27 Mai 2001
Innlegg: 841
Bosted: Oslo & Jessheim. I'm Skilsmissebarn ;)
Rykte: 93.6Rykte: 93.6


Tirsdag 30 April 2002, 18:22
Svar med Sitat
Sitat:

On 2002-04-23 18:39, fredrik wrote:
Forresten kan du sikkert legge en snarvei på skrivebordet til tilkoblinge, bare å dobbeltklikke der og "Disconnect"...Smile


Det er bare det at hun må ha et ikon å lage en snarvei fra. Og hvis hun først finner dette ikonet, så er jo hele problemet løst.
Greit nok, det kan være lurt å ha en snarvei på skrivebordet (noe jeg også har)

_________________
Hilsen Espen

Eget forum?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Onsdag 01 Mai 2002, 0:19
Svar med Sitat
Tror jeg har løsningen!
Hvis du går på egenskaper for din tilkobling kan du velge om det skal vises et ikon på oppgavelinjen i pålogget tilstand! Hvis dette krysset er der, skal den vises. Hvis det ikke er der, aner jeg ikke hva du skal gjøre =)

Av Innlegg
siri ;-)
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 08 Jun 2001
Innlegg: 33

Rykte: 72.1


Onsdag 01 Mai 2002, 11:43
Svar med Sitat
øh, jeg finner ikke noen slik setting. hvor ligger den liksom? jeg bruker nå noe kalt DUN manager som kan logge meg på og av og si meg hvor kenge jeg er påkoblet, så det er ikke sp farlig nå, det jeg vil er å kunne skru av maskina mi nå og bruke ventemodus, så jg vil helst formatere, men vet ikke hvordan. Det er dette jeg helst vil ha hjelpe til nå! takk for hjelpen til alle som har drevet og svart her!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Fredag 03 Mai 2002, 18:11
Svar med Sitat
Ikke så vanskelig det. Du trenger en oppstartsdiskett. Pga at XP ikke har dos, på samme måte som ME og 2000, kan man ikke gå ut i MS-dos modus og formatere derfra. Mulig du kan lage oppstartsdiskett fra XP. Skulle tro det, men jeg vet ikke hvor. Det kan du søke på under hjelp. Da finner du det neste garantert.

Når du bruker denne disketten(du kan også bruke en eldre diskett fra feks win 98, det er det enkleste) skal du ut i "bare kommandolinjen" og derfra er format kommandoen ganske enkelt format x: hvor x er stasjonen du vil formatere. Verre er det ikke. Lykke til Smile


Av Innlegg
siri ;-)
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 08 Jun 2001
Innlegg: 33

Rykte: 72.1


Fredag 03 Mai 2002, 18:43
Svar med Sitat
men... hva så? hvordan skal jeg installere etter det, me eller 98?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Mandag 06 Mai 2002, 14:47
Svar med Sitat
ME eller 98? Pest eller kolera...Ville ha satset på 2000 var jeg deg, men det er jeg jo ikke. 98 er vel det kjente "spill-OSet". Det har mye grafikk i kjernen, men er også ekstremt ustabilt. OG det blir verre med tiden. ME er noe videreutviklet med tanke på drivere. Det har større støtte for USB ting, og mindre støtte for gamle DOS-spill. Bortsett fra det med DOS fant jeg ingen nye/litt gamle spill som ikke virket i ME. ME er også raskere i oppstarte fordi det, på samme måte som 2000 og XP, ikke har Dos som oppstartsprogram. Uansett, ME er også utrolig ustabilt. Det er kresent på hardware, og oppfører seg ofte ustabilt pga det. RAM er bl.a. ett probblem der. Vet ikke hva du har. ME er også elendig på nettverk, enda verre en 98. Henger seg ofte. 2000 er derimot veldig stabilt i forhold. Hos meg har det ennå ikke hengt seg.

For å innstalere et OS trenger du en oppstartsdiskett. DU kan sikkert bruke den samme som du brukte før formateringen. Noen hovedkort gir også muligheten for å velge hvilke enheter du vil starte opp fra i oppstarten. Da kan du velge cd-rom direkte.

Innstalasjonsprossedyren for ME og 98 er relativt enkel. Det er også 2000, men der må du ta et valg om du vil bruke FAT32 eller NTFS som filsystem. Det siste er det desidert beste, og det er kun NT-baserte systemer som har det. Med tanke på at du alt har XP er nok det det enkleste. Oppstartsdisketter basert på 98 og ME kan nemlig ikke lese disse diskene, og du kan heller ikke formatere de. Der har du et problem. Men det kan løses under instalasjonen av 2000 hvor du velger at du vil formatere disken før innstalasjonen. Det er lett. Du bare velger riktig rute, og trykker ok.

Innstalasjonen av os er ikke så vanskelig som mange vil ha det til. Kan virke "skremmende" første gangen, men det går fort over. Går noe feil, er det ikke verre enn at du kan starte på nytt.

Noe mer du lurer på?

_________________
Å holde orden er kun for IDIOTER. Genier behersker også KAOS!!!

[ Dette innlegg ble endret av: Hulemann den 2002-05-06 15:50 ]

Av Innlegg
siri ;-)
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 08 Jun 2001
Innlegg: 33

Rykte: 72.1


Tirsdag 07 Mai 2002, 8:13
Svar med Sitat
Men, XP reagerer ikke på de recoverycdene og OS cder som kom før, de eldre, har oxo hørt at andre sliter med å kvitteseg med XP. De jg har snakket med syns at win 2000 er dårlig, men er det mer stabilt i forhold til systemfeil og sånn er kanskje det best? Kommer til å savne ved XP hvor enkle zip-filene har blitt og de fine utseende jeg får meg style XP... men, men. Jeg overlever!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger

Av Innlegg
Hulemann
Gjest







Onsdag 08 Mai 2002, 14:47
Svar med Sitat
Har aldri hørt om problemer med å slette XP før. Det eneste som er litt dumt er at dos ikke eksisterer. Du kan likevel bruke en oppstartsdiskett fra XP eller 2000, for å formatere NTSF-diskene.

2000 dårlig? tja...jeg synes det er skikkelig bra. Litt trøbbel i starten pga mangel av noen drivere, men det er det samme som ed XP. 2000 er også stabilt. Enda ikke hengt seg. men NT-baserte OSer er ikke beregnet for spill. Stort sett alle Nye spill virker i 2000, men ikke alle de eldre. Hva Gjorde at de syntes 2000 var dårlig?

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Torsdag 09 Mai 2002, 0:24
Svar med Sitat
Hei
jeg bruker alltid å boote fra XP cd da jeg installerer. der har jeg et partisjonsverktøy som også fungerer. og du, bruk alltid fat32. Mitt system fungerte ikke med ntfs (klikka mye etter en ukes til), men med fat32 funker det flott.

Av Innlegg
Gjerrigmac
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Sep 2001
Innlegg: 802
Bosted: Asker, der hvor JEG trasker...
Rykte: 84.9Rykte: 84.9


Torsdag 09 Mai 2002, 11:24
Svar med Sitat
Jeg har to OS, så jeg kan ikke bruke NTFS.. 2000 funker bra nok d, men d er mange progz som jeg må innstallere i 98, for å så kjøre dem i 2000 etterpå...

_________________
Smil og vær glad for hver dag som går, så skal du se hvor vondt i kjeften du får!
-TechMeister!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post MSN Messenger

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Side 2 av 20 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, ... 18, 19, 20  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24