Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Bruk av internett -> Kristent 'Black' Metal band?

Start Nytt Tema   Svar på Tema Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Lørdag 16 November 2002, 13:26
Svar med Sitat
Hehe..La oss en ting av gangen..Jeg vil først og fremst si at jeg ikke er kristen selv, men jeg blir litt provosert av utspillene dine, ettersom de er tildels preget av halvsannheter..Men jeg skjønner veldig godt hva du mener..

Saken er den at selv om man får tilgivelse, vil ikke det dermed si at religionen (i dette tilfellet kristendommen) godtar slike handlinger, men ønsker å gi mennesker en ny sjanse.. Dette er jo en god tanke(?!) Dessuten har jo religion ikke noe med selvoppfyllelse å gjøre i den forstand..Jeg tror nok du og vil finne kristne som bruker både vett og fornuft for å komme frem her i verden.. Smile

Og når det gjelder innføringen av kristendommen i Norge, så føler den har fint liten relevans..Man gjorde mye før i tiden, som ville vært skandaløst nå: Man tok for eksempel å låste inne psykisk syke pasienter i anstalter tilnærmet fengsler, og enkelte tilfeller stilte de ut for betalende publikum..For ikke å snakke om å brenne hekser..

Tabubelagt det å mislike noen? Det er jeg ikke helt med på; Om kirken har tabubelagt noe, så er vel det akkurat det..?

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
Torgorot
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 04 Nov 2002
Innlegg: 18
Bosted: Norge
Rykte: 54.6


Søndag 17 November 2002, 2:54
Svar med Sitat
Må bare si her, at det er kristendommen som satt igang med heksebrenningen. Det var kristne som gjorde disse tingene...
denne diskusjonen har gått ut over alle grenser Very Happy
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Søndag 17 November 2002, 16:45
Svar med Sitat
Gnååh..Men poenget var jo at det er noe som skjedde for flere hundre år siden, og sånt skjer ikke mer.

Hvis du prøver å sette dette litt i perspektiv, har det faktisk relevans.

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
Torgorot
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 04 Nov 2002
Innlegg: 18
Bosted: Norge
Rykte: 54.6


Mandag 18 November 2002, 8:45
Svar med Sitat
Er vi norsk eller er vi ikke? Det vil jo være det samme som å presse hinduismen på en jøde. Det vil ikke gå bra!
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
Torgorot
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 04 Nov 2002
Innlegg: 18
Bosted: Norge
Rykte: 54.6


Mandag 18 November 2002, 9:04
Svar med Sitat
Men tilbake til tema. Jeg kan godt høre på kristen METAL, men please ikke kall det blackmetal. Det blir for dumt...
Extol har bra musikk fordet om de er kristne
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Lørdag 23 November 2002, 16:44
Svar med Sitat
Uff..Så du kan høre på det nå, altså? Har vi møtt oss selv litt i døra, kanskje? Men hvor mange skal jeg si det - Ingen presser på noen noen helst form for religion, så hvorfor i all verden tar du det opp hele tiden? Dette blir jo bare latterlig.

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
Torgorot
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 04 Nov 2002
Innlegg: 18
Bosted: Norge
Rykte: 54.6


Mandag 25 November 2002, 9:41
Svar med Sitat
har ikke sagt at noen presser det på. jeg bare sa mine meninger i starten, og at man ikke skal kalle såkallt "kristen blackmetal" for blackmetal. Det blir en for stor motsielse.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
indicavia
Gjest







Mandag 25 November 2002, 15:42
Svar med Sitat
først vil jeg svare litt på det som opprinnelig var poenget med denne "tråden" (heter det det på norsk?), selv om jeg ikke veit forskjellen på death og black osv. metal så veit jeg om en del artister som spiller "tung rock".. Smile
www.nordicmission.com kan man skaffe seg mange plater
Demon Hunter kan man laste ned en låt av på mp3.com/demonhunter offisielle siten deres er på www.demonhunter.net
Mortification er vel et av de mest kjente.. på www.mortification.de kan noen låter av dem lastes ned (jeg veit ikke om det er den offisielle siten)
Living-Sacrifice har to låter ute til nedlasting og flere til streaming på www.mp3.com/living-sacrifice og mp3.com/livingsacrifice
Solid State Records gir ut en del blant annet norske Extol og Lengsel: www.solidstaterecords.com
Silver har to låter ute på mp3.com/silver de er også norske, men jeg veit ikke om de er harde nok for dere.. (det veit jeg jo forresten ikke om noen av disse her, untatt at jeg regner med at Mortification er det)
Blindside og Project86 er vel også litt harde.. Smile
håper dette kan være til hjelp..!

ellers må jeg få si at Torgorot har rett i at det er helt sykt hvordan religion har blitt misbrukt og hvordan folk dreper i guds navn, men abiotic har helt rett i at dette misbruket ikke har noe med hvordan religionen egentlig er, og det har ingen ting med hvordan Gud er.. hvem som helst kan jo såklart hevde at jeg hater alle homofile, men det gjør det jo ikke sant, og jeg skjønner de som misliker kristendomen eller annen religion pga. det folk gjør i den religionens guds navn, men jeg synes at de ikke burde legge så mye vekt på det og heller sjekke kildene selv for å finne ut hvordan det egentlig er..
å fx. si at man ikke tror på Gud fordi religion har ført til så mye krig ol. synes jeg er like dumt som om man skulle sagt at man ikke tror at Marx har eksistert pga. Moskva-prossesene og gulag(var det ikke det det het?) og alt det andre fæle som ble gjort i komunismens navn.. for det først hadde jo ikke det noe med den egentlige komunismen å gjøre og for det andre så gjør ikke det at han som startet de tankene ikke har eksistert..
selv om Gud vil at folk skal drepe i Hans Navn (noe som såklart ikke er tilfelle) betyr jo ikke det at Han ikke eksisterer..

ja... Smile

som jeg sa i stad så vil jeg absolut oppfordre alle til å ikke bry seg så mye om hva kristne folk sier, men heller sjekke hva Gud sier i Bibelen (anbefalles å starte med evangeliene i nye testamentet, elers kan det fort bli kjeddelig pluss at man får et større inntryk av de reglene Gud satte før Jesus kom enn etter. Smile ) og så finne ut om det de kristne sier stemmer med det du har lest. (har du ikke en bibel i nærheten så har du det på www.bibelen.no)

lykke til! Smile

Guds Fred (Joh 14,27)
-børge

Av Innlegg
abiotic
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 28 Jun 2001
Innlegg: 446
Bosted: Drammen (Den vakre byen ved elva)
Rykte: 80.1Rykte: 80.1


Tirsdag 26 November 2002, 21:03
Svar med Sitat
Altså; Èn ting er å ignorere de [eks.: kristne] komplett (noe som for meg kanskje virker noe drastisk).. Poenget er jo at man tar det litt med 'en klype salt', eller så er jeg i all hovedsak enig.[/i]

_________________
"Perspective pries your once weighty eyes and it gives you wings"
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
Torgorot
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 04 Nov 2002
Innlegg: 18
Bosted: Norge
Rykte: 54.6


Onsdag 27 November 2002, 9:00
Svar med Sitat
Jau jau. Jeg kan ikke få meg til å bli kristen selv om jeg leser bibelen. Man kan selv finne sine egne veier å gå. Jeg ser på bibelen som en god bok med godt lesestoff (Gode historier). Mye av det som står i GT er ganske groteskt. Jeg får meg ikke til å bli kristen pga at folk misbruker guds navn.
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
indicavia
Gjest







Onsdag 27 November 2002, 10:50
Svar med Sitat
hvis du ikke kan tro på/stå for noe som noen gang er blitt misbrukt, kan du ikke stå for noe...

Av Innlegg
Torgorot
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 04 Nov 2002
Innlegg: 18
Bosted: Norge
Rykte: 54.6


Onsdag 27 November 2002, 12:55
Svar med Sitat
mine egne tanker om ting, har jeg enda ikke misbrukt...
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Av Innlegg
cknoph
Uerfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 07 Jun 2002
Innlegg: 70

Rykte: 61.3


Søndag 07 September 2003, 14:33
Svar med Sitat
mortification og demon hunter er noen kristne heavy band
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
Erik
Overmoden Gjerrigknark


Ble Medlem: 26 Mai 2001
Innlegg: 431
Bosted: Klepp
Rykte: 80.9Rykte: 80.9


Søndag 12 Oktober 2003, 23:22
Svar med Sitat
kristne black metal band er tåpelig.. hele poenget forsvinner..

_________________
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
wilan
Levende Gjerrigknarklegende


Ble Medlem: 18 Mar 2022
Innlegg: 284928

Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9Rykte: 5730.9


Fredag 18 Mars 2022, 21:21
Svar med Sitat
City235CHAPpoinJohnJeanBernAnnaOzdoCowaIrieAllyDietStepAzurDougAngeManuTescThreZoneGonnDeko
RudoMargAbovMiraLaboKorrBylyDELUForlNiveremiCleaProlTaftKissGarnCitrAquoNiveToppIsisNiveAhav
TranSoftSpecLycrMariMohaOmsablacShafBollGeorMcBaChanJAVASelaThisSelaElegNikiNikiMPEGChatSisi
AnthLondCarrXVIIFritAnneMichZoneDariHercGHOSZoneHonoSimsJuliPUREZoneTzamZoneHappModoZoneZone
BarbZoneIstvUnexJohnAlleZoneXVIIZoneRHINMickZoneZoneXIIIZoneXVIIZoneMariJohnJorgZoneZoneZone
ZoneSaviMiroCharDresKronHansYukoRichPlayAutoWindSwarFiesMistSupePolaSTARGenuARAGXXIIProdJazz
ValiEducLuisImpeTeddCombKateWindWindwwwrPartTefaBorkArnoBritUnfoShenHenlFinaLukiXVIIbrutTile
AsiaRussXVIIJameDiabAcadEsseOZONNegrMichRussRalfZetaIngeJeweDynaMikhDougCoulRaphErmaYogaBruc
WindBriaBarcPennCineSherliviJoseMillMichDidiDaDaWindWillThomVivaWillPanaXVIIPaulidenCharChar
CharNickFlooTATUHypnMagnCyprOZONMartFranDonaYourOZONtuchkasStatMedi
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Svar på Tema    Side 2 av 4 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24