Til forsiden
Til forsiden
Gjerrigforum.com Forum Hovedsiden -> Small talk -> Riksmål

Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Neste
Synes du man skulle gjenninnføre riksmål?
Ja, så avgjort
25%
 25%  [ 3 ]
Synes egentlig ikke det
75%
 75%  [ 9 ]
Antall stemmer : 12
Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Søndag 11 Mai 2003, 21:05
Svar med Sitat
Ja fullstendig klar over det. Efter og nu finnes ikke... og flertallet på denb skolen snakker vanlig bokmål... men unntak av en gruppe i dagens 10. klasse der det finnes noen rosa-skjorte-gutter og medfølgende jenter...

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Gjest








Søndag 11 Mai 2003, 21:07
Svar med Sitat
Og hvordan snakker rosa-skjorte-gutter? Med jenter?

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Søndag 11 Mai 2003, 21:12
Svar med Sitat
De sier buksen, stenen og hytten...

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Gjest








Søndag 11 Mai 2003, 21:13
Svar med Sitat
Nettopp! Det gjør jeg også! selv om jeg ikke går i rosa skjorte til vanlig, vanlig skjorter med kraver. Hender jeg "skeier" ut med Hawaii-skorter da!

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Søndag 11 Mai 2003, 21:17
Svar med Sitat
Haha... ja det kan du si. Men på hovseter skole får de ikke skrive slik da...

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Gjest








Søndag 11 Mai 2003, 21:24
Svar med Sitat
På skolen min fikk vi heller ikke skrive slik. Men da jeg fortalte min "kjære, komunsitiske" lærerat det er lov, har vi fått lov. Selv om han ikke liker det!

Av Innlegg
Espenhh
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 27 Mai 2001
Innlegg: 841
Bosted: Oslo & Jessheim. I'm Skilsmissebarn ;)
Rykte: 93.6Rykte: 93.6


Mandag 12 Mai 2003, 0:03
Svar med Sitat
Var jeg deg ville jeg skrevet mest mulig sånn som læreren ville det... Så får du best mulig karakterer.

Tenk om jeg plutselig ville avskaffe kommaet, for eksempel, eller ha det etter "men" istedenfor før. Da ville det blitt bråk. Men du som vil skrive helt annerledes, det skal liksom gå. Hmm. Snakk som du vil, men skriv ordentlig. (egentlig samma for meg, men)... Veit at dette er satt litt på spissen men, (legg merke til kommaets plass Wink)

_________________
Hilsen Espen

Eget forum?
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside

Av Innlegg
Gjest








Mandag 12 Mai 2003, 5:36
Svar med Sitat
j, men når jeg skriver på skolen, holder jeg jo meg innenfor normene reglene som erofffisielle. Og det har min norsklærer å akseptere...
Og hvordan man snakker er jo noe annet riksmål er er vakkert talemål, mye mer behaaglig å høre på enn nynorsk og bokmål!

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Mandag 12 Mai 2003, 8:55
Svar med Sitat
Gudamei...

Nu gir jeg meg ende over. Efter alle disse unødvendige diskusjonene om hvorvidt hytten er det vakreste å si, mener jeg at det kanskje burde være noe å la være å diskutere.
Jeg skjelver i buksen av dette her. Det er da så absolutt ikke nødvendig nu som vi har diskutert dette ut og inn. Efter alt dette er vel dette høyst unødig. Wink

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
fredrik
Gjest







Mandag 12 Mai 2003, 12:57
Svar med Sitat
Misty...var det ironi (håper det) eller er du enig med jsw her?

Av Innlegg
Misty
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 22 Sep 2002
Innlegg: 540
Bosted: Oslo
Rykte: 66.6


Mandag 12 Mai 2003, 13:46
Svar med Sitat
Veldig ironisk, men jeg mener nå at detta er en diskusjon som burde vært avslutta for lenge sida...

_________________
Precious love, ecstatic pain, trusting love, Escape, real rain - www.misty.tk
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Gjest








Mandag 12 Mai 2003, 13:56
Svar med Sitat
Da jeg startet(a?) denne diskusjonen var det for å få den til å dreie seg om riksmålet som sådann og ikke hvordan jeg snakker. (Det har vi diskutert før....) Heldigvis er det noen some r enige med, ihvertfall i følge avstemmnigen(a?)

Som sagt, jeg sier ikke efter og nu til slike som dere, kun til besteforeldre og gamle naboer... Det er spessielt en-endelser og færre diftonger jeg er for! Der ønsker jeg en endring!

Av Innlegg
mnett
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Mai 2001
Innlegg: 551
Bosted: Oslo
Rykte: 87.5Rykte: 87.5


Mandag 12 Mai 2003, 18:10
Svar med Sitat
jsw skrev:


Og det kan jo hende at det finens noen fornufige mennesker på ØStkanten også, selv om jeg er litt i tvil om det...


Så jeg, og mange andre er ikke fornuftige vi da siden vi bor på "gal" side av byen. Jeg bor ikke på værste østkant (faktisk den "bedre" delen av østkanten). Men, i allefall. Skolen vår kom på 6. plass over den skolen i Oslo med best karakterer.
Lambertseter skole (østkant) er en av de vidregående med høyest opptakskrav.

håper ikke du sitter med det bildet av at folk fra østkanten bare gjør masse dritt og ødelegger og sånn.

Hvor bor du foresten (sikkert nevn et sted på forumet men orker ikke lete)?

_________________
Forklaring på at hvorfor bilisten kjørte på ho Moskva Marit. "Æ hadde ikke nokk bensin te å kjøre rundt dæ"...


Forumer.no TRENGER ny medlemmer og postere nå. Ta turen innom i dag
Forumer.no
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Av Innlegg
Gjest








Mandag 12 Mai 2003, 18:21
Svar med Sitat
JEg bor på vindern i Oslo, og på den skolen jeg går på kom vel på annen plass blant ungdomsk. tror den kom godt ut som vgs også!

Jeg tror nok det finnes litt fornuft i mennesker fra Øst også, men dersom de er veldig fornuftige flytter de derfra. det er for mange skummle mennersker som driver med ting man helst ikke bør drive med som bor i ØSt.

Er litt reddere for å gå ute på østkanten. Det er tryggere i Vest, og det sies at det kommer ranere fra østkanten til bogstadveien og majorsturen for å rane oss "velstående" ungdom. Derfor har jeg litt problemer med folk derfra...

Av Innlegg
mnett
Erfaren Gjerrigknark


Ble Medlem: 29 Mai 2001
Innlegg: 551
Bosted: Oslo
Rykte: 87.5Rykte: 87.5


Mandag 12 Mai 2003, 19:18
Svar med Sitat
Har bodd her lenge nå uten og bli ranet, du har et helt galt bilde av Oslo

_________________
Forklaring på at hvorfor bilisten kjørte på ho Moskva Marit. "Æ hadde ikke nokk bensin te å kjøre rundt dæ"...


Forumer.no TRENGER ny medlemmer og postere nå. Ta turen innom i dag
Forumer.no
Vis Medlemmets Profil Send Privat Melding Send e-post Besøk Medlemmets Nettside MSN Messenger

Vis Innlegg fra:   
Start Nytt Tema   Dette temaet er stengt, du kan ikke endre innlegget eller starte nye svar    Side 2 av 9 Alle klokkeslett er CET (Europa)
Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Neste


 
Gå Til:  
Du kan ikke starte nye temaer i dette forumet
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet
Du kan ikke endre dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke delta i avstemninger i dette forumet


Tips en venn | Viktig informasjon | Legg til i favoritterAnnonsere? | Tips oss




20©05 Copyright Gjerrigknark ANS

Utviklet av Knut Reistad i samarbeid med Nett24